La scurt timp dupa ce compania de zboruri low-cost AirTran Holdings a optat pentru cresterea tarifelor cu 5% pentru zborurile domestice si 10% pentru clasa business, o serie de companii aeriene precum Delta Airlines, Continental Airlines si American Airlines si-au ajustat propriile tarife de zbor. “De obicei cresterea se impune in zilele de joi, dar companiile au afisat preturi mai mari la inceputul saptamanii, pentru a fi in ton cu AirTran”, a declarat Rick Seaney, directorul executiv al farecompare.com.

Desi au existat mai multe scumpiri consecutive a biletelor de zbor, pasagerii platesc mult mai putin astazi decat in anii precedenti, sustine Jamie Baker, analist al J.P.Morgan, intr-un studiu recent, adaugand ca aproximativ cinci din sapte tentative de crestere a preturilor biletelor au esuat in 2007 ca rezultat al neparticiparii companiilor de low-cost la discutii.

In luna mai a anului curent traficul de pasageri a inregistrat cote foarte scazute comparativ cu perioada anterioara. United Airlines a declarat marti ca traficul a crescut doar cu 0,5% luna trecuta, in timp ce capacitatea a scazut cu aceeasi valoare. American Airlines a avut o scadere de 2,9% in traficul pasagerilor si de 4% in capacitate. Pentru Continental traficul a crescut cu 6,4%, iar capacitatea cu 5,8%, in timp ce Southwest Airlines, lider pe segmentul low-cost, raporteaza cresteri de 5,2% si respectiv 9,2%.

Citeste si:

American, United si Continental si-au suplimentat numarul de locuri pe fiecare ruta de zbor, ultimele doua stabilind un nou record lunar in privinta factorului de incarcare. Pentru Southwest, acesta a scazut de la 76,8% la 74%.

Southwest a crescut simtitor capacitatea pe piata, factorul de incarcare fiind ceva mai mic, a precizat analistul Ray Neidl al Caylon Securities. “Companiile low-cost dispun de o capacitate prea mare pe aceasta piata, spre deosebire de companiile mari, a caror factor de incarcare este putin mai ridicat”, a concluzionat Neidl.