Rezultatele au confirmat asteptarile specialistilor de pe Wall Street, care estimasera un profit de 21 de centi pe actiune, potrivit unui studiu realizat de Thomson Financial.

Veniturile totale au crescut cu 20%, de la 1,96 miliarde de dolari in trimestrul din 2006 la 2,36 miliarde de dolari pentru ultimele trei luni. Estimarile analistilor s-au ridicat la 2,39 miliarde de dolari. Incasarile internationale, generate de cele 14.396 de magazine din toata lumea au crescut pana la 2,01 miliarde de dolari, cu 21% mai mult decat cele 1,66 miliarde de dolari, inregistrate anul trecut.

Cel mai mare lant de cafenele din lume intentioneaza sa deschida, anul viitor, 1.700 de noi locatii in SUA, chiar daca faimoasele cafenele nu mai sunt atat de vizitate in ultima vreme. Starbucks a declarat miercuri ca numarul de cumparaturi efectuate in localurile americane a crescut cu mai putin de 1% in al treilea semestru fiscal. Cu toate acestea, analistii au fost multumiti de usoara crestere – semn bun, fata de stagnarea din semestrul anterior.

"Aceasta crestere va mai tempera scenariile apocaliptice creionate de unii investitori la adresa Starbucks", a declarat Sharon Zackfia, analist al William Blair & Co. Zackfia a mai precizat ca multi administratori de cafenele au fost afectati de cresterea pretului la combustibili si alte presiuni financiare aparute in lunile aprilie si mai.

Citeste si:

In afara Statelor Unite, cafenelele Starbucks au crescut generos in trafic, cu peste 5%. Oficialii companiei au anuntat extinderea internationala cu inca 900 de cafenele, in anul fiscal 2008, fata de cele 700 estimate pentru acest an.

Intr-o intalnire cu investitorii, executivii Starbucks au infirmat zvonurile potrivit carora compania ar trece printr-o perioada de stagnare in Statele Unite, cauzata de concurenta stransa din partea Mc Donald's si Dunkin' Donuts, care si-au intarit poitia pe piata bauturilor pe baza de cafea.

"Atata timp cat stim sa profitam de experienta acumulata si sa ne diferentiem de concurenta, vom ramane numarul unu", a declarat Howard Schultz, presedintele companiei.

Starbucks a mai anuntat ca isi va reduce numarul de bauturi din meniu, miscare ce ar rebui sa creasca viteza de servire la tejghea. In luna iunie, compania a anuntat ca rezultatele pentru intregul an fiscal ar putea atinge o valoare minima, cauzata de cresterea pretului la produsele lactate. Pe piata americana, bauturile Starbucks s-au scumpit cu 9 centi in luna iulie.