Oficialii companiei germane de retail, Metro, au confirmat, ieri, tinta de majorare a vanzarilor pentru acest an, de aproximativ 6%, in pofida stagnarii de pe piata nationala.

In cadrul intalnirii anuale a actionarilor, directorul executiv al companiei, Hans-Joachim Koerber, a precizat ca estimeaza ca profitul pe actiune, inainte de amortizari, sa se majoreze cu pana la 12% in acest an, fata de avansul de 7,7% inregistrat in 2004. In contextul diminuarii capacitatii de cumparare si a situatiei economice pesimiste din Europa de Vest, Metro a ales sa se orienteze in principal catre piata est-europeana si cea asiatica, in principal in China si Rusia. Pentru acest an, compania prevede inaugurarea a opt noi magazine in Rusia, a declarat Koerber.

Pana la finele lui 2005, Metro intentioneaza sa opereze aproximativ 30 de magazine in China, pentru ca, pe termen mediu, numarul acestora sa se dubleze.

In Romania, primul magazin a fost deschis in anul 1996, in prezent, Metro gestionand 28 de magazine, dintre care 21 cash & carry si sapte mazagine de bricolaj Praktiker. In 2004, numarul angajatilor Metro din Romania a ajuns la 5.228 de persoane. In acest moment, pe piata interna, Metro realizeaza circa jumatate din cota de vanzari propuse.