O instanta de judecata din China a dat castig de cauza companiei ce detine lantul american de cafenele Starbucks in cadrul unei dispute dintre compania Americana si un rival din Shanghai cu privire la utilizarea aceluiasi nume chinezesc, informeaza publicatia International Herald Tribune.

Aceasta lupta ce a luat nastere pe piata expansiva a cafenelelor din China subliniaza eforturile depuse de oficialii chinezi de a tempera conflictele care au ca baza marcile comerciale, un concept relativ nou pentru sistemul legal comunist al Chinei.

In acest sens, instanta din Shanghai a interzis companiei Shanghai Xingbake Cafe sa mai foloseasca numele Xingbake, numele tradus in limba chineza folosit de cei de la Starbucks. Astfel, Xing, pronuntat "shing", inseamna “stea” in limba chineza, iar “bake”, sau "bah kuh", se apropie semantic cu “bucks”.

Lantul american de cafenele Starbucks a deschis prima unitate in China in 1999.

Starbucks – un brand global

Citeste si:

La inceputul anului trecut, Starbucks ocupa locul patru in topul celor mai influente zece marci internationale, fin plasat in urma brandurilor Apple, Google si IKEA.

Initial aparuta sub denumirea “Starbucks Coffee, Tea and Spice”, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile magazine pentru cafea din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks si-a deschis cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Magazinele Starbucks pot fi intalnite in peste 12 tari – numai in Japonia si Marea Britanie poti intalni peste 100 de magazine Starbucks, iar anul acesta se asteapta sa intre si pe piata de profil din Romania.