O instanta de judecata din China a dat castig de cauza companiei ce detine lantul american de cafenele Starbucks in cadrul unei dispute dintre compania Americana si un rival din Shanghai cu privire la utilizarea aceluiasi nume chinezesc, informeaza publicatia International Herald Tribune.

Aceasta lupta ce a luat nastere pe piata expansiva a cafenelelor din China subliniaza eforturile depuse de oficialii chinezi de a tempera conflictele care au ca baza marcile comerciale, un concept relativ nou pentru sistemul legal comunist al Chinei.

In acest sens, instanta din Shanghai a interzis companiei Shanghai Xingbake Cafe sa mai foloseasca numele Xingbake, numele tradus in limba chineza folosit de cei de la Starbucks. Astfel, Xing, pronuntat "shing", inseamna stea in limba chineza, iar bake, sau "bah kuh", se apropie semantic cu bucks.

Lantul american de cafenele Starbucks a deschis prima unitate in China in 1999.

Starbucks un brand global

La inceputul anului trecut, Starbucks ocupa locul patru in topul celor mai influente zece marci internationale, fin plasat in urma brandurilor Apple, Google si IKEA.

Initial aparuta sub denumirea Starbucks Coffee, Tea and Spice, compania a preparat pentru prima oara cafea in 1971. Micile magazine pentru cafea din Seattle au aparut datorita pasiunii comune pentru cafea si ceai a trei barbati - Jerry Baldwin, Zev Siegel si Gordon Bowker. Ambitia lor de a oferi consumatorilor cafea de cea mai buna calitate le-a condus afacerea catre succes. Un deceniu mai tarziu, Starbucks si-a deschis cel de-al patrulea magazin in Seattle.

Magazinele Starbucks pot fi intalnite in peste 12 tari numai in Japonia si Marea Britanie poti intalni peste 100 de magazine Starbucks, iar anul acesta se asteapta sa intre si pe piata de profil din Romania.












Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri