Avocat cu o bogata experienta in mari companii din domeniul bancar si imobiliar, Cristina Ghica a pus, in urma cu cinci ani, bazele unui concept unic in domeniul juridic autohton deschizand Ghica Boutique Law Firm. Casele de avocatura de tip boutique au o relatie mai stransa cu clientii, raspunzand astfel mai eficient intereselor acestora din moment ce se concentreaza doar pe cateva arii de drept bine delimitate. In cazul Ghica Botique Law Firm este vorba de domeniile corporatist, comercial, bancar, imobiliar si restructurari de business.

In 2014, Cristina Ghica a pus bazele primei Asociatii Internationale a firmelor de avocatura de tip boutique (IABLF) al carui scop este acela de a crea o retea de comunicare, networking si cross-promo pe teme juridice internationale intre firmele de avocatura membre.

IABLF este o oportunitate de business ce raspunde unei nevoi. Ghica Boutique Law Firm reprezinta clienti cu afaceri la nivel global, in diferite sisteme de drept, fapt ce ne-a condus de mai multe ori in pozitia de a colabora cu firme internationale de avocatura. Insa gasirea unui boutique law firm cu acreditari impecabile la momentul si locul potrivit poate fi o provocare formidabila. Unde poti gasi un boutique law firm? Cine poate oferi referinte? Se incadreaza in standardul de calitate oferit clientilor nostri? IABLF reprezinta o noua solutie la aceasta provocare. Membrii IABLF trebuie sa fie boutique law firms cu inalta reputatie, extrem de specializati si nisati pe diferite arii de drept, in intreaga lume”, explica Cristina Ghica, presedinte IABLF.

IABLF potenteaza beneficiile companiilor de tip boutique law, carora li se adreseaza exclusiv: clientii au oportunitatea de a lucra cu avocati cu experienta, din intreaga lume, pentru onorarii rezonabile; nu exista problema, des intalnita, a supra-calificarii avocatilor; relatiile de business sunt stabile si durabile si nu prada schimbarilor de moment; contactul cu clientul se face in mod direct, fara a trece prin intermediari; nu exista birocratia, atat de des intalnita in companiile mari.

Unii dintre primii membri IABLF sunt parteneri traditionali ai Ghica Boutique Law Firm: Boddy Matthews Solicitors si Bara Ciprian Law Firm, ultima fiind o companie autohtona. Alti membri au devenit Radev & Co si Emirates Legal FZE care au fost cooptati imediat dupa ce a fost infiintata IABLF, ambele firme trecand prin procesul riguros de selectie impus de asociatie. „Desi stiam ca organizatia este un proiect ce are un mare potential de dezvoltare la nivel international, am fost surprinsi sa vedem reactia extrem de pozitiva privind aparitia acestei asociatii. Asta se datoreaza in primul rand faptului ca am ajuns in punctul in care multe companii constientizeaza ca a devenit din ce in ce mai greu sa gasesti pe piata avocaturii avocati specializati numai pe cateva arii de drept, bine pregatiti si cu o expertiza internationala. IABLF raspunde unei nevoi reale de a oferi clientilor valoare adaugata. Totodata, suntem extrem de incantati de conexiunea permanenta existenta intre membrii IABLF prin intermediul forumului nostru creat special in cadrul site-ului IABLF si in mod special de implicarea activa a membrilor in dezvoltarea organizatiei”, explica Cristina Ghica.

IABLF isi propune ca, prin eforturi sustinute si o campanie intensa de promovare, atat in tara, cat si peste hotare, sa aiba pana la finalul anului un minim de 30 de membri. Organizatia are un potential urias si poate deveni cu usurinta un adevarat “flagship” al boutique law firms din intreaga lume.

In curs de pre-aderare la IABLF sunt firme de avocatura din Franta, Spania, Italia si SUA. Procesul de selectie al potentialilor membri este unul complex si foarte riguros. Cristina Ghica ne-a precizat ca firmele de avocatura sunt analizate atat prin prisma recunoasterii si reputatiei pe piata locala, cat si din perspectiva clientilor pe care ii reprezinta. “Echipa IABLF, dedicata procesului de selectie a membrilor IABLF, este cea care efectueaza aceste analize pentru fiecare membru. Aceasta analiza este facuta, pe de o parte, in baza informatiilor ce sunt solicitate potentialului membru si puse la dispozitie de catre acesta. Pe de alte parte, analiza se realizeaza prin alte surse externe, independente de informatiile cerute si furnizate de respectivul boutique law firm ce doreste sa devina membru. In Asociatie sunt invitate sa faca parte numai firmele care reprezinta cel mai inalt nivel de cunostinte, experienta si reputatie”, spune presedintele IABLF.

IABLF ofera fiecarui membru un profil unde se pot detalia cele mai importante informatii despre boutique law firm, precum si posibilitatea de upload de comunicate de presa cu ultimele stiri. Prin intermediul profilului, membrii acceseaza platforma de comunicare creata special pentru forumurile dedicate spetelor juridice intalnite in sistemele internationale de drept. Clientii firmelor de avocatura membre IABLF se pot bucura de avantajele unei prezente globale in toate domeniile de drept, fara a sacrifica atentia personala pe care un boutique law firm o ofera clientilor.

Obiectivul organizatiei este ca, in cel mai scurt timp, comunicarea on-line sa fie dublata si de evenimente care sa reuneasca top players, companii locale si internationale, ce vor impartasi din experienta lor de business, dar si strategii si modele menite sa asigure cresterea in conditiile actuale din economia romaneasca si globala. Discutiile fata in fata, moderator vs speaker ce vor detalia spete juridice intalnite in sistemele internationale de drept, interactiunea permanenta cu membrii IABLF participanti, analizarea studiilor de caz si organizarea de sesiuni de keynote vor conduce cu siguranta la atingerea obiectivului IABLF: inlesnirea dialogului international intre firme de avocatura de tip boutique si consolidarea activa a intereselor comune ale mebrilor IABLF in proiecte durabile, ce sustin interesele clientilor si ale partenerilor de afaceri.