Tudor Pendiuc a fost adus la Directia Nationala Anticoruptie (DNA) cu o masina, in jurul orei 12.40, acesta urmand sa dea declaratii in dosarul in care se fac cercetari pentru fapte de coruptie din perioada 2007-2014, privind acordarea unor contracte de achizitii publice, prejudiciul fiind de aproximativ un milion de euro. Primaria Pitesti si locuinta lui Tudor Pendiuc au fost perchezitionate de procurori. In acelasi dosar au fost facute perchezitii la sediile mai multor firme, precum si la locuintele unor persoane, din Pitesti si Bucuresti, conform Mediafax.

"Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Sectia de combatere a infractiunilor conexe infractiunilor de coruptie efectueaza cercetari intr-o cauza penala ce vizeaza suspiciuni de savarsire, in perioada 2007 - 2014, a unor infractiuni de coruptie si asimilate celor de coruptie", a aratat DNA, intr-un comunicat de presa. Surse judiciare au declarat ca dosarul vizeaza activitatea de transport public de persoane, realizata, in ultimii sapte ani, de o asociere de firme, intre care SC Publitrans 2000 SA, firma detinuta in totalitate de Consiliul Local Pitesti, si doua firme private, respectiv SC CNCD SA si SC Girexim Universal SA.

Coruptie in domeniul transportului public

Potrivit unor surse din randul anchetatorilor, in urma cu mai multi ani, Primaria Pitesti si primarul Tudor Pendiuc ar fi sustinut si realizat o asociere intre SC Publitrans 2000 SA, firma Consiliului Local, si doua firme private - SC CNCD SA si SC Girexim Universal SA -, asociere in baza careia SC Publitrans SA se obliga sa puna la dispozitie baza materiala, respectiv cladiri si terenuri, dar si personal calificat, iar cele doua firme ar fi urmat sa puna la dispozitie 80 de autobuze pentru transport public detinute in proprietate, fapt prevazut si in caietul de sarcini.

Conform surselor citate, asocierea dintre cele doua firme nu a detinut autobuzele, asa cum prevedea caietul de sarcini, iar in aceste conditii Comisia de evaluare a ofertelor din cadrul Primariei Pitesti ar fi primit date false cu privire la detinerea autobuzelor cu care asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA trebuia sa vina ca aport la aceasta asociere.

Oferta asocierii dintre SC CNCD SA si SC Girexim Universal SA a fost considerata de catre comisia de evaluare ca fiind singura care indeplinea conditiile de calificare pentru incheierea contractului, desi asocierea dintre cele doua firme nu detinea autobuzele. Ulterior incheierii contractului, Consiliul Local Pitesti ar fi alocat de la bugetul local subventii de peste 50 de milioane de lei pentru transportul public.

Pentru a gira incheierea si derularea contractului intre firma Consiliului Local si asocierea dintre cele doua firme private, primarul Tudor Pendiuc ar fi primit de la administratorul celor doua firme bani si bunuri, inclusiv o locuinta intr-un cartier rezidential din Capitala, spun sursele judiciare citate.

Citeste si:

In 27 martie anul acesta Consiliul Local Pitesti a validat, prin vot, un "Acord formal privind indeplinirea obligatiilor de serviciu public stabilit prin Contractul de delegare a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Pitesti". Acordul formal prevede continuarea activitatii de transport public de persoane prestata de SC Publitrans si asocierea CNCD SA - Girexim Universal SA, incepand de la 1 martie 2014 pe o perioada de cel mult doi ani.

Conform articolului 1 din acordul formal aprobat anul acesta de autoritatea locala, SC Publitrans si asocierea dintre cele doua firme private stabilesc ”sa efectueze transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Pitesti incepand cu data de 1.03.2014, in conformitate cu prevederile cuprinse in Contractul de Asociere in participatiune nr. 1029/22.02.2008 cu modificarile si completarile ulterioare, pe o perioada de maxim doi ani”. La articolul 2 din Acord se precizeaza ca aceasta perioada de doi ani poate fi redusa cu o notificare facuta de firma Consiliului Local cu cel putin zece luni inainte de data la care se propune incetarea.

La momentul votarii in Consiliul Local al respectivului acord formal, consilierii PNL din Consiliul Local Pitesti s-au opus, invocand ca legislatia romaneasca si cea europeana nu permit prelungirea contractelor in participatiune. ”Mentionam ca exista probleme de legalitate si in ceea ce priveste contractul initial, consilieri locali din legislaturile anterioare dand explicatii la DNA referitor la acest contract si la modul cum s-a acordat subventia corespunzatoare. Noi consideram ca rezolvarea acestei probleme era extrem de simpla, daca conducerea Primariei Pitesti ar fi inceput demersurile pentru achizitionarea unor noi autobuze in urma cu doi ani. Adresam aceasta intrebare conducerii S.C. PUBLITRANS 2000 S.A. si conducerii Primariei Pitesti. Care sunt motivele amanarii pana in ultimul moment a unei solutii si de ce rezolvarea problemei transportului local in Pitesti a presupus existenta unui vot al unor consilieri locali care i-ar putea aduce in fata procurorilor DNA? Mai precizam ca exista o adresa din partea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei, ce nu a fost adusa la cunostinta tuturor consilierilor, care precizeaza fara echivoc, ca aceste contracte nu pot fi prelungite”, sustineau membrii PNL din Consiliul Local Pitesti, intr-un comunicat de presa dat publicitatii dupa aprobarea acestui acord formal, prin se prelungea activitatea de transport public prestata de Publitrans si ascoierea dintre cele doua firme private.

Social-democratul Tudor Pendiuc este unul dintre cei mai longevivi primari din Romania. El a fost ales primar al municipiului Pitesti pentru prima data in anul 1992 si de atunci ocupa fara intrerupere aceasta functie, fiind reales de pitesteni la fiecare patru ani. Tudor Pendiuc conduce PSD Arges, dupa ce fostul presedinte al organizatiei judetene, Constantin Nicolescu, a fost condamnat definitiv pentru conflict de interese.