Catalina Pruteanu a lucrat in industria obiectelor sanitare circa 10 ani, fiind domeniul in care a intrat pe piata muncii aproape imediat dupa absolvire. Avea o functie de conducere si un program pe masura, mai ales ca sediul companiei la care lucra nu era in Bucuresti. Totul s-a schimbat insa in momentul in care a avut un copil, atunci si-a dat seama ca are nevoie de mai mult timp asa ca s-a apucat de antreprenoriat. Inca lucreaza mult, insa numarul mai redus de deplasari ii permite sa aiba o mai mare flexibilitate a programului.

Glamour Design, afacerea pornita din dorinta de a avea un mai mare echilibru intre viata personala si cea profesionala este si una care a crescut de la an la an si care recent a avut parte si de o extindere, in showroomul companiei, denumit Diseno, vanzandu-se de anul aceasta si bucatarii, nu doar placaje si obiecte sanitare pentru baie.

Extinderea a determinat si o relocare a showroomului intr-un spatiu mai mare in apropiere de Piata Charles de Gaulle, printr-o investitie de circa 50.000 euro.

“Businessul se adreseaza segmentului mediu-high si de la an la an am crescut cu circa 10-15%, chiar daca am deschis in criza. Bugetele clientilor nu au avut atat de mult de suferit. Daca inainte, sa zicem, isi cumparau produse de 50.000 euro, acum isi cumpara de 30.000 euro, insa oricum este o suma suficient de mare, mai ales daca ii comparam cu cei care nu mai au deloc bani si poate nu isi permit sa cumpere nici de 3.000 euro”, spune Catalina Pruteanu.

Compania lucreaza in special cu arhitecti si designeri, insa o data cu schimbarea showroomului Catalina Pruteanu spera sa atraga si clientii in trecere, ca urmare a pozitiei mai putin ascunse. Totusi, majoritatea contractelor vor veni in continuare din partea arhitectilor si designerilor.

Citeste si:

Parte buna a genului de business pe care Catalina Pruteanu l-a inceput in urma cu mai bine de trei ani este ca in general, asa cum ea insasi spune, “oamenilor cu multi bani nu le place sa fie ca toata lumea”, asa ca un showroom mai ascuns privirilor trecatorilor, in care nu intra multa lume le este pe plac.

Deschiderea afacerii in criza are si dezavantaje. “Un client bun platnic poate deveni insolvabil. Ni s-a intamplat, cei drept destul de rar, sa nu ni se mai plateasca o ultima transa de bani. Nu din rea credinta, ci pur si sumplu pentru ca nu au mai avut de unde sa plateasca”, marturiseste Pruteanu.

Care a fost cel mai greu moment de pana acum? Catalina Pruteanu spune ca nu au fost moment dramatice din punct de vedere financiar. “Aici este marea diferenta intre firmele conduse de femei si cele manageriate de barbati. Femeile sunt mai fricoase, mai prevazatoare, nu fac investitii pana nu sunt sigure ca au de unde sa plateasca. Barbatii isi asuma mai multe riscuri si merg mai mult pe principiul vad eu ce fac”, spune Pruteanu.

“Eu daca stiu ca am si 5.000 de euro de platit si nu am de unde nu mai dorm noaptea. Am tinut toate platile la timp, de altfel acum, o data cu criza din Spania si Italia, daca nu platesti la timp, furnizorii nu iti mai incarca si nu imi pot permite asta”, a adaugat Catalina Pruteanu.
Pentru a evita astfel de situatii s-a intamplat ca antreprenoarea sa aduca bani de acasa si sa ii recupereze ulterior.

Mai mult de frica neincasarii unor sume mari de bani a preferat sa se fereasca de proiecte mari. “Am avut si cateva proiecte mari, dar am intrat doar acolo unde am considerat ca este sigur. E usor sa vinzi de multi bani si sa nu ii incasezi niciodata”, considera Catalina Pruteanu.
Prin urmare companie este specializata pe case si apartamente. “Castigul de pe urma unei case poate fi la fel ca cel de pe un proiect facut cu marfa ieftina”, a mai precizat antreprenoarea.