Multe idei de business pornesc de la dorinte si pasiuni, insa in cazul Danei Banica ideea de afacere a venit, obiectiv, de la clientii pe care ii avea deja. Asa a aparut in urma cu 10 ani una dintre primele agentii de organizat petreceri pentru copii, in prezent cea mai mare de pe piata.

"In 2005 eram deja in domeniul serviciilor pentru copii, avand impreuna cu doi prieteni o agentie de babysitting si, pur si simplu discutand cu cativa parinti, clienti ai agentiei, am aflat despre acest domeniu nou si de asteptarile de atunci ale parintilor, legate de petrecerile pentru copii", explica Dana Banica, fondatoarea agentiei BluParty.

Antreprenoarea spune ca a investit mai putin de 5.000 euro, iar costurile de start ale BluParty au fost acoperite de agentia de babysitting din care a pornit.

BluParty organizeaza evenimente pentru copii si ofera servicii de divertisment, decoruri, inchiriere de echipamente si produse pentru acest tip de evenimente si se adreseaza in principal pietei din Bucuresti. De la infiintare si pana in martie 2013 compania a fost condusa de fondatorul principal, Dana Banica, iar din martie 2013 si pana in prezent de Madalina Rapanu, care a ocupat functia de general manager. In vara aceasta (2015) fondatorul a decis sa se reorienteze catre a lucra cu unul din cei mai mari retaileri online din Romania, iar noii proprietari ai companiei sunt Madalina Rapanu si Alexandra Timofte, doua dintre cele mai longevive angajate BluParty.

"Piata este putin saturata de mici firme care ajung sa intre in faliment destul de repede, din cauza preturilor mici si a calitatii superficiale a serviciilor. Clientii observa acest lucru foarte repede, mai ales cei corporate, iar dupa prima colaborare se reorienteaza in anii urmatori si transmit vestea «in targ» despre experienta avuta", sustine Madalina Rapanu (foto).

In cei 10 ani de activitate, BluParty a organizat peste 10.000 de evenimente. Cea mai aglomerata perioada este in primele trei saptamani din decembrie, cu evenimente corporate pentru copiii angajatilor, in firme si multinationale din diverse domenii. Spre exemplu, anul trecut BluParty a avut o cifra de afaceri de 90.000 euro, iar pentru 2015 este estimata o crestere de 25%, de peste 112.500 euro, la un numar de 9 angajati si 40 de colaboratori.

1 Iunie aduce 10% din venituri

Din cifra de afaceri, 10% reprezinta evenimentele organizate de 1 iunie, cand este sarbatorita Ziua Copilului. Totusi, cele mai mari venituri vin din aniversarile private (aniversarile copiilor si botezuri), care reprezinta aproximatv 65% din cifra de afaceri anuala si au loc pe toata perioada anului.

"1 Iunie si Craciunul sunt cele mai mari oportunitati de a lucra cu companii. Adevarul este ca departamentele de HR au mereu nevoie de servicii noi prin care sa isi surprinda placut angajatii si sa ii faca sa se simta mai implicati in companie. Datorita lor am venit cu idei noi pentru piata romaneasca, cum este Family Day - ziua unui picnic in familie, de distractie, relaxare si socializare in afara spatiului inchis al birourilor. Aceste servicii noi sunt neconventionale pentru petrecerile pentru copii, insa am observat ca romanii sunt mai pregatiti decat alte tari sa le acceseze", explica Madalina Rapanu, co-proprietar BluParty.

Cat costa o petrecere pentru copii

O petrecere privata pentru copii, cu toate serviciile incluse, costa intre 2.500 lei si 3.000 lei. Pentru companii, insa, costurile variaza intre 1.400 lei si 4.000 lei, in functie de numarul de copii, numarul invitatielor, locatie, meniu, durata si program. Parintii care organizeaza petreceri pentru copiii lor au varsta medie de 35-40 ani si venituri peste medie.

"Cea mai speciala si neobisnuita cerinta pe care am avut-o de la mai multi parinti a fost tort in forma de Printesa Elsa din Frozen in marime naturala (160 cm) sau un Mos Craciun care sa vina chiar in Ajun pe cosul casei. Nu am reusit sa venim pe cos, dar am reusit sa venim chiar de Ajun, lucru care ne-a inspirat sa venim cu serviciul de inchiriere Mosi pentru anul acesta", povesteste una dintre actionarele BluParty.

Pe partea de corporate printre clientii companiei se numara BCR, BRD, Banca Transilvania, dar si cu Ambasada SUA, Ministerul Culturii, Bursa de Valori Bucuresti, British American Tabacco, UPC, Cosmote, Vodafone, Romtelecom, Microsoft, Xerox, Honeywell, Oracle, Ernst&Young, Procter&Gamble, Avon, dar si cu majoritatea mall-urilor din Bucuresti, cum sunt Afi Palace Cotroceni, Baneasa Shopping Center sau Promenada Mall.

Sursa foto: Pressmaster/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri