Planurile de afaceri se mai numesc si planuri strategice, planuri de investitii, planuri de expansiune, planuri operationale, planuri anuale, planuri interne, planuri de crestere, planuri de productie, planuri de fezabilitate, si multe alte nume. Toate acestea sunt planuri de afaceri.
Din toate aceste varietati de planuri de afaceri, planul pe care-l alegeti trebuie sa se potriveasca cu situatia dvs specifica. De exemplu, daca dezvoltati un plan pentru utilizare interna si nu pentru a fi trimis la banci sau la investitori s-ar putea sa nu fie nevoie sa includeti toate detaliile pe care deja le stiti. Descriererea echipei manageriale este foarte importanta pentru investitori, in vreme ce trecutul financiar este cel mai important pentru banci.

Cateva dintre diferentele acestor cazuri specifice conduc la diferite tipuri de planuri:

- Cel mai obisnuit plan de afaceri este cel de inceput, care defineste pasii pentru o noua afacere. Acopera subiecte standard incluzand compania, produse sau servicii, piata, previziuni, strategie, termene de implementare, echipa manageriala si analiza financiara. Analiza financiara include vanzari proiectate, profit si pierderi, balanta, rulajul banilor si probabil cateva alte situatii financiare. Planul incepe cu un sumar al conducerii si se termina cu documente atasate care sa ilustreze planificarea lunara pentru primul an.

- Planurile interne nu sunt menite pentru investitorii din exterior, banci sau terte persoane. Este posibil sa nu includa nici descrierea detaliata a companiei sau echipa manageriala. Pot sa includa sau nu proiectele financiare care pot deveni previziuni si bugete. Pot acoperi puncte principale pe slide-uri (de exemplu Power Point) mai degraba decat texte detaliate.

- Un plan de operatiuni este in mod normal un plan intern si ar putea sa fie numit plan intern sau plan anual. In mod normal ar fi mai detaliat cu privire la termenele de implementare, date, termene limita, si responsabilitatile echipei manageriale.

- Un plan strategic este de obicei si un plan intern, dar se axeaza mai mult pe optiuni de nivel mai inalt si stabileste prioritatile principale, decat sa se ocupe cu cu date mai detaliate si cu responsabilitati specifice. Ca marea majoritate a planurilor interne, nu va include descrieri ale companiei sau ale echipei manageriale. Este posibil sa nu includa nici proiectele detaliate specifice. Este posibil ca informatia sa fie prezentata mai degraba schematic sau sub forma de slide-uri, dect sub forma de text.

- Un plan de crestere sau de expansiune sau un plan de produs nou se va axa pe o anumita arie a afacerii, sau pe un subset al afacerii. Aceste planuri pot fi interne sau nu, depinzand de legatura pe care o au cu aplicatiile pentru imprumuturi sau cu noi investitii. De exemplu, un plan de expansiune care cere o noua investitieva include o descriere completa a companiei si istoricul echipei manageriale, la fel ca si un plan de inceput pentru investitori. Totusi, un plan intern, folosit pentru a stabili pasii de crestere sau de expansiune, realizat intern, este posibil sa nu includa aceste descrieri. Este posibil sa nu includa proiecte financiare detaliate pentru intreaga companie, dar ar trebui cel putin sa includa previziuni detaliate ale vanzarilor si cheltuielile companiei.

- Un plan de fezabilitate este un foarte simplu plan de inceput care include un sumar, o declaratie asupra misiunii, cai catre succes, o analiza de piata simpla si analiza preliminara a costurilor, preturilor si probabil a cheltuielilor. Acest tip de plan este bun pentru a decide daca sa faceti un pas bun sau nu, pentru a va da seama daca aceasta este o afacere care merita infiintata.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Management »



Setari Cookie-uri