Chiar daca nu face estimari in legatura cu evolutia afacerilor in acest an, Manoiu afirma ca este optimista, unul dintre motive fiind faptul ca din acest an agentia a inceput sa lucreze cu doi noi clienti.

GMP PR are 25 de angajati si gestiona 21 de conturi la finalul lui 2011.

Daca despre compania pe care o conduce afirma ca aceasta a inregistrat un avans semnificativ anul trecut, nu acelasi lucru il spune despre piata locala de relatii publice.

„Nu au fost cresteri spectaculoase, ci un nivel similar cu 2010. N-au crescut bugetele, dar au crescut numarul proiectelor si implicit volumul de munca. S-a redus numarul pitch-urilor. Din motive de costuri, clientii au preferat in 2011 sa nu schimbe prea des agentiile”, sefa GMP PR.

Piata locala de relatii publice a fost estimata la in jur de 25 de milioane de euro in 2011 de catre managerii din domeniu.

Ioana Manoiu (foto) spune ca 2011 a fost anul in care aproape toti clientii au inceput sa foloseasca retelele de socializare pentru brandurile pe care le reprezinta.

Citeste si:

"Cred ca nu a existat niciun proiect oricat de mic, fara cel putin o componenta de social media. Nu stiu cat de mult clientii si-au dorit neaparat asta, dar s-au adaptat. Este un domeniu nou, cu o doza de imprevizbil si experiment mai mare decat alte zone ale comunicarii si a existat in primii ani reticenta. Daca in urma cu un an, aveam clienti care doar monitorizau social media si atat, astazi toti clientii GMP PR au avut cel putin un proiect pe zona de digital in ultimele sase luni".

De asemenea, daca in 2009 si 2010, agentiile au avut foarte mult de lucru pentru a gestiona situatiile de criza ale clientilor, in 2011 au fost mai putine astfel de cazuri, tot mai multe companii pregatindu-se pentru preintampinarea crizei.

In ceea ce priveste tendintele care vor influenta anul acesta piata de PR, Manoiu afirma ca tot mai multi manageri vor apela la trainguri de comunicare, va creste importanta relatiilor publice in bugetele de marketing si ca pe internet vor aparea tot mai multe comunitati in jurul brandurilor.

„Managerii se confrunta cu probleme mult mai complexe de comunicare decat o faceau odata si incep sa simta nevoia unor consultanti seniori. Vorbim despre servicii de tip CEO branding, consultanta in relatia cu stakeholderii, integrare in comunitatea de business, traininguri de storytelling in comunicarea interna, suport in prezentarile strategice. O alta tendinta este cresterea importantei PR-ului in marketing, mutarea bugetelor dinspre advertising catre PR si transformarea acestuia dintr-un instrument de suport, menit sa obtina acoperire pe actiunile de marketing, intr-un instrument strategic, care sa creeze continut relevant”.