La cea de-a saptea editie a BestAds, in shortlist au intrat 100 de lucrari, realizate de catre 31 de agentii de publicitate din Romania. Nominalizarile au fost grupate in opt categorii: Spot TV, Print, Spot radio, Coloana sonora, Social media, Site, Viral si Campanii. Scorul a fost strans, la majoritatea sectiunilor existand diferente de doar cateva procente intre ocupantii primelor locuri.

Primul loc al categoriei Spot TV a fost adjudecat de IQads – Gelozie, cu 12% din voturi, realizat de Next Advertising, pe locul 2 aflandu-se cu 11% reclama Covrigi de Buzau – Genul care ia din curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia semnata Propaganda, iar pe locul 3, cu 10%, React si Vodafone – Masuri de prim ajutor, semnata de McCann Erickson. Topul primelor 5 lucrari este completat, la egalitate, de Bergenbier nefiltrata – Fata, Leo Burnett si Orange – Love notes, Publicis, fiecare detinand 8% din numarul voturilor.

Cursa pentru primele locurile s-a desfasurat aproximativ la fel de strans si la sectiunea Print. Headvertising a castigat prima pozitie cu lucrarea Paduri virgine, pentru WWF, cu 13%. Cu un singur procent mai jos, pe locul doi se afla Salvati copiii – Asculta-i sufletul, Oma Vision, ocupantul celui de-al treilea loc fiind Pepsi – Playlist, semnat Graffiti BBDO, cu 9%. Podiumului ii urmeaza, cu un numar egal de voturi (8%), Politia capitalei – Eyeless, Publicis si Dacia – Service 24/7, Graffiti BBDO.

Spot radio reprezinta categoria cu cel mai polarizat clasament, Propaganda si Romania de Romania, pentru Radio Guerrilla ocupand primul loc cu 41% din voturi. Tot Propaganda si-a adjudecat si pozitia urmatoare, cu lucrarea Rienergy – Taximetristi (11%). Urmatoarele pozitii corespund, cu un numar foarte apropiat de locuri, lucrarilor ING Bank – Fata, semnata CAP (8%), Salveaza vieti – Doneaza 2 euro, Graffiti BBDO (7%) si Help Malin – Constientizeaza autisimul, Mercury360 (7%).

La polul opus sectiunii anterioare se afla categoria Coloana sonora, in cadrul careia primul loc este impartit de Boromir – Chitara, Propaganda si Bergenbier – Nefiltrata vs Fresh, Leo Burnett,cele doua avand fiecare 12%. Cu doua procente mai jos, Odyssey ocupa a treia pozitie cu lucrarea Ai o dilema, pentru Dilema Veche. Topul primelor cinci lucrari este completat de Orange – Love notes, Publicis si Pepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, acestea detinand 10%, respectiv 8% din voturi.

Creatia ce ocupa primul loc la sectiunea Social media s-a distantat foarte mult de celelalte aflate in clasament. McCann Erickson a castigat aceasta categorie cu lucrarea ROM – Romanii sunt destepti, detinand 36% din numarul voturilor. Aceasta este urmata de Undercloud – Teatru pe Facebook, marca Propaganda, cu 21 de procente si de Pepsi – Da un refresh vietii urbane, Xplain, cu 7%. La egalitate, cu 6%, se afla Ferrero Romania – Fresh Comedy, HyperActive si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh, iLeo.

Citeste si:

Si in cazul categoriei Site-uri si micro site-uri lucrarea de pe primul loc si-a intrecut detasat concurentele. Boromir – Imparte bucurii, Propaganda a reusit sa acumuleze 29% din voturi. Continuand descrescator din punct de vedere ierarhic, pe locul doi se afla SOROS – Istoria comunismului, Senior Interactive si Vodafone – Manager SRL, MRM Worldwide Romania, detinand 17, respectiv 16 procente. Ferrero Romania – Povestea Kinder Surprise, HyperActive si BAT – Fabrica de contrafacere, Kaleidoscope vin in completarea primelor locuri, cu 13% si 9%.

La capitolul viralizare, lucrurile au fost, de asemenea, destul de clare. Delfini in Dambovita, lucrare realizata de Propaganda, pentru Covrigii de Buzau, ocupa primul loc in sectiunea Viralcu 30% din voturile de pe aceasta categorie. Ii urmeaza EFIX – De la un cal putere in sus, Odyssey, cu 22% si Anim’est – Iepurele, Ogilvy, cu 18%. Headvertising si Leo Burnett sunt agentiile ce semneaza urmatoarele doua creatii din clasament: Gazeta Sporturilor – Becali, rupe-o si pe asta! (11%) si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh (9%).

In cadrul categoriei ale carei rezultate au fost probabil cel mai asteptate, cursa pentru primele pozitii s-a desfasurat foarte strans. La categoria Campanii, doua campanii si-au adjudecat primul loc: Covrigi de Buzau siTipologii de oameni cu care imparti covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic, realizata de Propaganda, alaturi de ROM – Romanii sunt destepti, McCann Erickson, ambele inregistrand 14% din voturile din categorie. Cele 2 sunt urmate dePepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, WWF – Paduri virgine, Headvertising, ambele cu 13% si Radio Guerrilla – Romana de Romania, Propaganda, cu 10%.

La finalul BestAds, IQads a realizat topul celor mai premiate agentii in cadrul celor 8 categorii de festival. Astfel, conform unui punctaj care a acordat 5 puncte celor plasate pe primul loc si 1 punct celor aflate pe pozitia 5 din categorie, clasamentul agentiilor din 2011 arata in felul urmator: Propaganda se afla pe prima pozitie, cu 40 de puncte, fiind urmata de McCann Erickson si Graffiti BBDO, fiecare cu cate 13 puncte. Headvertising s-a plasat pe locul 4, cu 11 puncte, fiind urmata de Odyssey si Leo Burnett, cu cate 8 puncte, de Publicis, cu 7 puncte si Next Advertising, cu 5 puncte. Urmeaza apoi Senior Interactive, HyperActive si Oma Vision (4 puncte), CAP, MRM Wordlwide, Ogilvy si Xplain (3 puncte), Mercury360 si iLeo (2 puncte) si Kaleidoscope (1 punct).

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net

Ce parere aveti de acest clasament si mai ales de castigatori? Vi se par reusite campaniile? wall-street.ro va incurajeaza sa comentati.