British Council a lansat in 2005 programul „Orase Creative”, desfasurat sub tema „Industrii Creative”- un program international implementat la nivel de oras, care promoveaza ideile creative si ofera un model de regenerare economica si sociala prin intermediul industriilor creative. Industriile Creative constituie un concept relativ nou ce acopera diverse domenii ca designul, pictura/artele vizuale, web-ul si noile tehnologii de comunicare, publicitatea, teatrul, filmul, muzica, radio/TV, arhitectura/regenerarea urbana. Sunt acele sectoare ale creatiei si dezvoltarii tehnologice ce genereaza profit si vizibilitate intr-o comunitate si care regandesc cultura ca un motor al dezvoltarii regionale si nationale.

Unul din primii pasi ai proiectului „Orase Creative” sustinut de British Council a fost alegerea unui oras reprezentativ. in cazul Romaniei, in urma prezentarilor facute de reprezentantii Bucurestiului, Clujului, Iasului si Timisoarei, orasul ales a fost Iasi, pentru care proiectul British Council a realizat „cartografierea” industriilor creative locale, folosindu-se de povestile de succes deja identificate aici.

Grapefruit s-a implicat de la bun inceput prin participarea activa la conferinte si seminariile de la Plovdiv (Bulgaria) si la Bailiffscourt (Marea Britanie). impreuna cu Rofilco, o alta companie creativa locala de succes, Grapefruit a oferit consultanta pe parcursul procesului de cartografiere si a realizat identitatea vizuala, situl web (www.industriicreative.ro), precum si ghidul tiparit al Industriilor Creative pentru orasul Iasi. Cu ocazia lansarii ghidului, Marius Ursache, Chief Creative Officer Grapefruit, a sustinut o prezentare despre globalizare, drepturi de proprietate intelectuala si avantaje competitive in contextul industriilor creative si culturale.

Citeste si:

Ghidul cuprinde atat firme din domeniul privat, cat si institutii de cultura si mass media finantate din bani publici, oferind o imagine asupra diversitatii si potentialului economic al industriilor creative iesene.

Sustinatorii proiectului considera ca ghidul va comunica Iasiul drept un mediu prielnic investitiilor in industriile creative ca domeniu cu un ridicat potential de crestere. Nu in ultimul rand, membrii echipei de cercetare si redactare a ghidului spera ca acesta va contribui la iesirea Iasului din inertia sa contemplativa si ca spiritul antreprenorial si managementul dinamic- dupa modelul britanic- vor genera prosperitate si dezvoltarea creativitatii, aducand orasului prestigiul si vizibilitatea nationala si internationala pe care le merita.

“Suntem mandri ca Iasiul a fost ales ca oras creativ care sa reprezinte Romania si ca partener in reteaua Sud-Est Europeana in cadrul acestui program. Ne bucuram ca am gasit parteneri de incredere la nivel local, care au facut posibil succesul acestui proiect, care este un prim pas in dezvoltarea industriilor creative in Iasi,” a aratat Ecaterina Petreanu, Directorul Centrului British Council Iasi.