Teddy Dumitrescu este majoritar in toate firmele din grupul de comunicare Publicis Romania. El sustine ca operatiunile firmelor sale se desfasoara sub franciza internationala Publicis Group.

A pornit afacerile in publicitatea romaneasca cu “doi timpi” intarziere fata de “clasicii in viata” Cristian Burci (Graffiti), Bogdan Enoiu (McCann), Paul Radu (Lowe) si Radu Florescu (Saatchi). Prefera sa stea departe de “trasul sforilor” pentru a ocupa functii in comitetele si comisiile industriei de publicitate. Nu si-a aruncat orgoliile in lupta pentru castigarea de premii la festivalurile de creatie publicitara. (Gurile rele spun ca nici nu are cu ce sa participe.) Nu se zbate pentru a iesi in fata cu cifrele de afaceri ale agentiilor sale in clasamentele Camerei de Comert ale celor mai puternice firme din Bucuresti. De cate ori este solicitat de presa, face declaratii transante, la obiect si curajoase, ce amintesc de spiritul rebel al anilor ‘90-’92. El este Teddy! Teddy Dumitrescu, un “tanar furios”, ceva mai batran acum, patronul grupului de comunicare Publicis Romania. (Cam rozaliu portretul, nu-i asa? Dar nu avem nici un motiv “sa-i dam in cap” omului!)

Teddy Dumitrescu a infiintat, in 1994, agentia de publicitate Focus Advertising, care s-a afiliat, un an mai tarziu, retelei internationale Publicis Group, devenind Focus/Publicis. De atunci, Dumitrescu si-a extins treptat afacerile publicitare in jurul agentiei Publicis, infiintand alte patru firme: Opti Media, Publicis Dialog (agentie de BTL), Publicis Healthcare (comunicare de servicii si produse medicale), Music Promotion (evenimente). Cu exceptia agentiei Opti Media, in care imparte pachetul de actiuni cu Bogdan Sintea (cofondator al fostei Focus Advertising), in restul agentiilor aflate sub umbrela grupului Publicis Romania, Teddy Dumitrescu este asociat majoritar.

Demn de remarcat este faptul ca reteaua internationala Publicis nu detine inca nici un procent din vreuna din aceste firme. Sa mai amintim ca Publicis Group este prezent in Romania ca proprietar, avand pachete semnificative la Leo Burnett&Target, Starcom Media (cate 35%) si Starlink Media (17%), firme detinute de Ioana si stefan Iordache, concurentii lui Teddy Dumitrescu.

Citeste si:

Intrarea lui Publicis Group in actionariatul firmelor conduse de Dumitrescu este un subiect care se comenteaza de mai multi ani pe piata romaneasca. “Discutiile sunt in curs”, declara sec seful. Intr-un interviu pentru Capital, Teddy Dumitrescu declara ca agentia Publicis SRL opereaza sub un contract de franciza cu grupul mondial de comunicare.

La acea vreme, declaratia a starnit in piata de publicitate zambete ironice: “Teddy lucreaza sub franciza, ca la McDonalds!”. Intrebandu-l din nou despre ce inseamna aceasta franciza, Dumitrescu a raspuns cu zgarcenie: “Orice clauza din contractul nostru este confidentiala. Natura relatiei contractuale cu Publicis se poate intelege firesc: companiile poarta legal numele firmelor din retea, adica “Publicis (Romania) SRL”, si nu “Mimi Impex SRL”, agentie afiliata la Publicis Group”. Publicis Dialog si Publicis Healthcare au licente internationale. Raportarile financiare si operationale se fac pe intreg grupul din Romania la Publicis ECE din Polonia. Agentia Opti Media raporteaza la reteaua internationala ZenithOptimedia Group din Londra.
Teddy Dumitrescu are putini asociati, dar de incredere

Teddy Dumitrescu are putini asociati in firmele pe care le conduce. Mioara Tomescu, care detine participatii minore la Publicis (1%) si Publicis Healthcare (10%), este directorul financiar al grupului. Joaquin Bonilla are 10% din Publicis Dialog. El a fost director de creatie la McCann (Mexic) si director de creatie la Mercury Promotions. Ileana Pescariu, om cu vechi state in Publicis si fosta realizatoare a unei emisiuni de publicitate la TVR, detine 10% din Publicis Dialog. Principalul partener al lui Teddy Dumitrescu ramane Bogdan Sintea (50% din Opti Media).

De remarcat ca Sintea este proprietarul 100% al agentiei de publicitate Foote, Cone & Belding (FCB Bucuresti), parte a retelei internationale FCB Worldwide, si al agentiei autohtone AD Value Publicitate. Este un conflict de interese? Teddy Dumitrescu explica: “In momentul in care Publicis si FCB s-au separat la nivel international, Bogdan a decis sa continue cu FCB si s-a retras din Focus Advertising (care a devenit ulterior Publicis SRL). Daca printre actionari ar fi fost vreo “matusa ilustra” sau vreun off-shore suspect, as intelege conflictul de interese, dar asa?”

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23585&shift=1