Grupul condus de Enoiu este format din companiile B.V McCann Erickson (business in care sunt incluse agentia de creatie McCann Erickson si cea de media UM), McCann PR (agentie de relatii publice), MRM Partneri (comunicare digitala si marketing direct) si Momentum EMC (organizare de evenimente).

“A fost un an bun. Profitul este mai mic decat anul trecut, pentru ca, totusi, se simte criza, si, in general, nu putem lua mereu business international. In general, este un an da, un an nu. Nu poti avea in fiecare an campanii pentru clienti internationali. Iar dupa trei ani in care profitul a fost mai mult sau mai putin in acelasi punct, acum am coborat usor”, spune Enoiu, fara a oferi date exacte despre profitabilitate, pentru ca mai sunt doua luni pana la finalul anului.

In publicitate, ultima parte a anului este cea mai importanta, pentru ca in noiembrie si decembrie companiile comunica cel mai mult si isi fac bugetele pentru anul urmator.

Vrea ca in 2015 aproxomativ 50% din business sa fie international

Managerul adauga ca grupul a pierdut din profit, comparativ cu anul trecut, cand castigul a fost in jurul a 2,3 milioane de euro, pentru ca “a fost putin descoperit pe partea internationala” si a pierdut “niste joburi”, din cauza unor rearanjari in sistemul retelei McCann Erickson.

“Dar am mai castigat un client international in Croatia. Aici avem un client din bere si mai lucram pentru doua pitch-uri internationale si speram ca vom castiga macar unul. Ambele sunt din FMCG (n.red.: bunuri de larg consum)”, explica Enoiu.

McCann Erickson are la nivel international o colaborare cu Coca-Cola pentru promovarea in 23 de tari a bauturii racoritoare Coca-Cola si a apelor minerale Dorna si, de asemenea, cu operatorul telecom Bite, pentru Lituania si Letonia.

Anul trecut, 20% din business a fost generat de campaniile internationale, iar in prezent procentul este in jurul a 28%.

Citeste si:

“Vrem ca in 2015% sa ajungem la 50%”, mai spune Enoiu.

McCann Worldgroup Romania a avut in 2011 o cifra de afaceri de aproximativ 55,5 milioane de euro.

2013 nu se anunta un an cu mult mai bun

“Cifra de afaceri este aproape la fel, nu am coborat. 2012 a fost un an greu, complicat pentru toata lumea si cel care urmeaza nu se anunta cu mult mai bun. Dar ne-am obisnuit, lucram cu ce avem. Toti anii au fost grei, fiecare an vine cu surprize, incepe cu sperante de mai bine, dar sunt foarte multi factori interni si externi care complica foarte mult mediul de business. In anii electorali se simte o oarecare nervozitate pentru predictibilitate si orice om de afaceri si nu numai apreciaza stabilitatea. Dar asa e viata, o permanenta lupta si un risc permanent si le luam si noi cum vin”.

Bogdan Enoiu (53 de ani) a devenit in 1991 unul dintre primii antreprenori din industria locala a comunicarii, el lansand atunci agentia de creatie Clip Advertising. In acelasi an a obtinut primul contract (Xerox), iar doi ani mai tarziu a castigat contul Coca-Cola, cel mai vechi client al grupului care in prezent are afaceri de peste 50 de milioane de euro.

Apoi, in 1995 agentia a fost afiliata la reteaua McCann Erickson. Un an mai tarziu, Interpublic, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume, a intrat in actionariatul McCann Erickson Romania.

Citeste mai multe despre Bogdan Enoiu, despre investitiile pe care le face in domeniul energiei solare, despre tenis si despre Barack Obama in textul: Pranz cu Bogdan Enoiu, managerul agentiei care a adus Oscarurile publicitatii la Bucuresti

Pranz cu Bogdan Enoiu, managerul agentiei care a adus Oscarurile publicitatii la Bucuresti

Pranz cu Bogdan Enoiu, managerul agentiei care a adus Oscarurile...