Compania va termina anul acesta cu o cifra de afaceri de circa 1,8 milioane de euro, fata de 1,65 milioane de euro anul trecut.

“Avem un business stabil, care a crescut de la an la an, iar 2012 a fost un an bun. In 2013, as paria pe social media, prevenirea crizei si consultanta in CSR. M-as bucura ca brand PR-ul sa fie inteles de oamenii de marketing din Romania la adevarata lui valoare. Pe plan international, agentiile de PR stau la aceeasi masa cu toate celelalte agentii si vin cu idei. In Romania, in multe cazuri agentia de PR primeste brieful dupa ce toate detaliile au fost stabilite. Suntem o resursa folosita la 10% din capacitate de catre departamentele de marketing si e pacat. Stim sa cream continut, putem aduce valoare, avem idei. Toate premiile castigate de agentiile de PR din Romania la competitiile internationale dovedesc asta”, explica Manoiu.

O piata de 25 de milioane de euro

Piata romaneasca de PR a fost estimata de managerii mai multor agentii de relatii publice la circa 25 de milioane de euro in acest an, in crestere cu 5-10% comparativ cu 2011.

“La nivel international, industria de PR creste cu aproximativ 8% pe an. Agentiile independente cu 10%, marile retele cu 6%. In Romania, in ultimii ani piata a crescut cu minim 10% pe an. Ma astept ca in 2013 industria de PR din Romania sa pastreze acelasi nivel de crestere, de minim 10%”, afirma managerul GMP PR.

Bugetele scad, dar clientii cumpara mai multe servicii

Desi bugetele de PR continua sa scada, cresterea pietei este determinata de faptul ca un numar tot mai mare de clienti utilizeaza tot mai multe servicii oferite de agentii.

“In urma cu cativa ani, principalul serviciu vandut de agentiile de PR era pachetul basic de media relations. Mai organizam din cand in cand un eveniment si mai ofeream ceva consultanta la cerere. Astazi, agentiile de PR ofera servicii mult mai variate si mai complexe: social media, personal branding, creatie, training-uri, coaching. Nevoile de comunicare ale companiilor au evoluat, serviciile agentiilor de PR au devenit mai sofisticate. Ne-am extins spatiul de actiune. Am investit in cresterea oamenilor si in specializarea lor. Din ce in ce mai mult, oferim servicii integrate".

GMP PR are 24 de angajati si aproximativ 20 de clienti printre care Ursus Breweries, GSK, Petrom, Romtelecom, Fundatia IREX, Apa Nova, Casa de Insolventa Transilvania, PepsiCo Romania, HP, Ericsson si Henkel.

Citeste si:

“Angajam in mod constant, in functie de evolutia businessului si castigarea unor clienti noi. In momentul asta tocmai am incheiat un program de internship in urma caruia ne dorim sa angajam 1-2 juniori. In paralel, avem doua pozitii de seniori deschise”, spune Manoiu.

GMP Public Relations este o agentie de relatii publice fondata in 2007 de catre Ioana Manoiu (34 d ani) si Felix Tataru (39 de ani). Agentia a fost pe locul al patrulea in topul celor mai mari companii de relatii publice in 2011, cu o cifra de afaceri de 1,65 milioane de euro. Pe de alta parte, anul trecut a avut un profit net de 220.000 de euro.

Printre cei mai mari jucatori de pe piata locala de PR se numara McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti Public Relations, GMP PR si DC Communication.

Cele mai importante tendinte care vor caracteriza piata locala de PR in 2013

Extinderea teritoriului. Agentiile de PR devin un one–stop-shop pentru companii. Intr-o perioada de schimbari majore in comunicare, clientii asteapta de la noi raspunsuri in multe directii. Agentiile care vor reusi vor fi cele care isi vor asuma leadership, nu cele care vor da din umeri si vor spune: de asta se ocupa agentia de advertising, nu noi. Am dovedit in ultimii ani expertiza noastra in social media, urmeaza sa ne dovedim capabilitatile in brand building si coordonarea de campanii integrate.

Social media coordonata din ce in ce mai mult de PR. Dupa cativa ani de confuzie si concurenta acerba intre agentiile de publicitate, digital si PR pe “prajitura social media”, in 2013 ma astept ca lucrurile sa fie mai clare. Am dovedit in ultimii ani si noi si clientii nostri, oamenii de PR din companii, ca este un domeniu pe care il stapanim. Stim sa cream continut relevant, stim sa initiem conversatii cu consumatorii, stim sa reactionam rapid si eficient in momente de criza. Trendul inceput in 2012, va continua in 2013. Departamentele de PR si respectiv agentiile de PR vor prelua o mare parte din activitatea companiei in retelele sociale.