“Pentru 2013 am bugetat afaceri in crestere cu 5% fata de 2012, pe fondul cresterii interesului clientilor pentru campanii integrate si online. Insa, evolutia pietei de comunicare in coridorul -5% si 0% juca un rol important in atingerea sau nu a acestei cresteri”, explica Dumitrescu.

Grupul Publicis are in Romania aproximativ 80 de angajati si colaboratori si este format din agentiile Publicis (full service advertising), Publicis Events (concepere si organizare de evenimente), Focus Advertising (proiecte integrate si platforme de comunicare) si agentia de media Optimedia Romania.

Teddy Dumitrescu estimeaza ca grupul pe care il conduce a terminat anul 2012 cu un business de aproximativ 105,2 milioane de lei (23,5 mil. euro). In 2011, grupul a avut o cifra de afaceri de circa 24,7 milioane de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Pe de alta parte, in primele noua luni ale anului trecut grupul a inregistrat afaceri de 59,1 milioane de lei, in usoara scadere fata ianuarie-septembrie 2011, din cauza scaderii pietei, dar si unei sezonalitati mai pronuntate in 2012 fata de 2011.

Prudenta este cuvantul care va caracteriza piata de comunicare in 2013

In acest an Publicis va investi in special in dezvoltarea segmentului de online si trade marketing.

In legatura cu evolutia pietei de comunicare anul acesta, managerul afirma ca in 2013 cuvantul care va caracteriza domeniul va fi prudenta.

Citeste si:

“Aceasta tendinta a cuprins deja Europa unde, in toamna anului trecut, multi advertiseri mari au adoptat o politica de "sit-and-wait", reducand bugetele de comunicare si/sau amanand campanii importante. Acest lucru s-a reflectat deja in rezultatele financiare sub asteptari pe trimestrul al treilea din 2012 ale tuturor grupurilor mari de comunicare listate la bursa (WPP, Omnicom, Publicis Groupe, Interpublic). Chiar daca unii factori de incertitudine vor disparea in 2013 (alegerile din USA, alegerile din Romania), climatul economic nefavorabil din zona euro va continua sa isi produca efectele si in Romania”, spune managerul.

Teddy Dumitrescu se asteapta ca piata de comunicare sa stagneze sau chiar sa scada cu pana in 5% fata de 2012, evolutia depinzand de cresterea economica pe care Romania o va inregistra anul acesta.

“Cele mai importante trei tendinte care vor caracteriza piata locala de comunicare in 2013
vor fi campaniile integrate eficient cu accent pe vanzari, optimizarea investitiilor si cresterea temperata a investitiilor online, in detrimentul celorlalte medii”, explica Dumitrescu.

Grupul Publicis este al optulea jucator pe piata locala de comunicare, in functie de cifra de afaceri pe 2011. Cele mai mari grupuri sunt The Group, Leo Burnett, Ogilvy&Mather, McCann Worldgroup si Lowe.