Pe locul doi ca si importanta in dezvoltarea unei strategii de comunicare corporativa se afla comunicarea interna (17,7%).

Studiul Pulse este realizat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local. Pentru aceasta editie a studiului au raspuns 1.318 de experti in comunicare din toata lumea.

De asemenea, la nivel global, doar 15% dintre organizatii au o strategie integrata de CSR, in vreme ce 26% dintre acestea nu au o strategie pentru astfel de proiecte.

„Integrarea proiectelor de CSR in planul de afaceri al unei companii si comunicarea acestora pot genera avantaje competitive in orice industrie. Cu toate acestea, un numar mare de organizatii nu au in vedere diversificarea resurselor ce pot contribui la managementul reputatiei si la strategia pe termen lung a companiei", a spus Ana Dodea, international client services director pentru Europa Centrala si de Est si Europa de Sud-Est in cadrul Grayling.

Pulse: 37% dintre companii aloca 10% din bugete de comunicare pentru CSR

Pe de alta parte, 37% dintre companii aloca 10% din bugetul de comunicare pentru campaniile de CSR, iar 52% dintre respondenti considera ca presa este interesata sa promoveze aspecte referitoare la activitatile de CSR.

De altfel, cel mai des utilizate mijloace de comunicare a activitatilor de CSR sunt relatiile cu presa (25%) si comunicarea interna (24,6%). In schimb, doar 12% dintre organizatii folosesc social media pentru promovarea initiativelor de CSR.

Citeste si:

Majoritatea activitatilor de CSR ale companiilor sunt orientate spre trei domenii: comunitate si responsabilitate sociala corporativa (16%); deseuri si reciclare (13%) si filantropie si voluntariat (11%)

Companiile din retail (58%), transport, auto & logistica (53%) si energie, industrie & mediu (53%) considera ca au performante bune in CSR si sustenabilitate, mai arata studiul.

Lansat in aprilie 2012, Grayling Pulse este un raport trimestrial, gratuit, care ofera o imagine de ansamblu a trendurilor actuale si emergente din industria comunicarii, la nivel global. Raportul urmareste modificari importante inregistrate la nivelul bugetelor de PR, in functie de zone geografice, sectoare, investitii in comunicare digitala si CSR, modificarea gradului de vizibilitate si valoare perceputa a activitatilor de comunicare la nivelul managementului companiilor.

Grayling este o companie globala de consultanta in relatii publice, public affairs, investor relations si organizare de evenimente. Grayling are birouri in 70 de locatii din 40 de tari din Europa, SUA, Orientul Mijlociu, Africa si regiunea Asia Pacific. Principalele industrii in care Grayling are expertiza sunt: energie, mediu, sanatate, servicii financiare, tehnologie, media si telecom, consumer brands si sectorul public.