OTV a inceput sa emita marti pe satelitul Hellas Sat 2 pe care emite in Romania si platforma Telekom TV (fosta platforma Direct-to-Home - DTH a Romtelecom), au confirmat miercuri, pentru MEDIAFAX, surse din industria telecom. In fapt, marti seara, abonatii platformei DTH Telekom TV au inceput sa receptionze un canal, pe care este promovata sigla televiziunii OTV, careia i-a fost retrasa licenta pe 22 ianuarie 2013, in conformitate cu legislatia audiovizualului, pentru neplata unor amenzi mai vechi, conform Mediafax.

Ulterior, mai multi abonati ai platformei Telekom TV au postat comentarii pe pagina de Facebook a companiei Telekom, in care si-au exprimat nemultumirea fata de introducerea OTV in grila platformei de satelit.

Cat de repede a negociat Dan Diaconescu cu Victor Ponta.

Si membrul CNA Valentin Jucan a remarcat miercuri, pe contul sau de Facebook, ca pe platforma Romtelecom (actuala Telekom TV, n.r.) se receptioneaza OTV. "Cat de repede a negociat Dan Diaconescu cu Victor Ponta. O incantare. Se pregateste reaparitia OTV?", a scris Jucan. Pana la momentul difuzarii acestei stiri, reprezentantii companiei Telekom nu au raspuns la intrebarile adresate de agentia MEDIAFAX pe acest subiect.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a retras licenta televiziunii OTV pe 22 ianuarie 2013, in conformitate cu legislatia audiovizualului, pentru neplata unor amenzi mai vechi. OTV a primit amenzi in valoare de 1,17 milioane de lei de la Consiliul National al Audiovizualului, incepand din anul 2009 si pana pe 28 martie 2012, cand televiziunea lui Dan Diaconescu a intrat in insolventa. Televiziunea nu a facut dovada achitarii lor, fapt pentru care CNA i-a retras licenta.

Dan Diaconescu, tentative de reluare a emisiei

Din 22 ianuarie 2013, Dan Diaconescu, cel care detinea OTV, a incercat de mai multe ori sa reia emisia postului, insa fara succes, pana in noaptea de 18 spre 19 octombrie 2013, cand OTV a inceput sa emita din nou pe satelit, pe frecventa televiziunii DD TV (Direct Digital TV), care este controlata tot de Dan Diaconescu.

Retransmisia OTV pe licenta DD TV a fost insa ilegala si a fost sanctionata de CNA, DD TV fiind amendat cu 100.000 de lei pe 29 octombrie 2013. Pe de alta parte, Laura Georgescu, presedintele CNA, a spus in mai multe randuri, anul trecut, ca Dan Diaconescu nu detine o licenta audiovizuala pentru postul OTV, asa cum acesta a sustinut de mai multe ori. Ea a precizat ca Dan Diaconescu detine, din 30 septembrie 2013, doar o autorizatie de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit eliberata de autoritatea in telecomunicatii din Italia (AGCOM ).

Citeste si:

Pe de alta parte, Dan Diaconescu a infiintat societatea OTV SRL, care are sediul in Roma si a fost inscrisa la Registrul Comertului din Italia in data de 18 iulie 2013, potrivit unor informatii furnizate de Consiliul National al Audiovizualului.

Asociatii societatii sunt Dan Diaconescu (capitalul social varsat de acesta este 9.500 de euro) si Diana Voiculescu (500 de euro). Ambii figureaza cu domiciliul in Roma, in acelasi loc unde are sediul legal societatea OTV SRL, respectiv Roma (RM) Via Germanico 107. Administratorul unic al societatii este Diana Voiculescu, o colaboratoare apropiata a lui Dan Diaconescu. Pe de alta parte, in acest an, Romania TV a intrat in atentia CNA in luna iulie, dupa ce a inceput sa difuzeze programul "OTV Live", moderat de Dan Diaconescu.

La inceputul lunii octombrie, Dan Diaconescu s-a retras din postura de moderator al emisiunii "OTV Live", in contextul in care era candidat din partea PPDD la alegerile prezidentiale. Potrivit Codului audiovizualului, "radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni de stiri si dezbateri prezentate sau moderate de oameni politici care detin functii sau demnitati publice ori purtatori de cuvant ai institutiilor publice, precum si de persoane desemnate public sa candideze sau care si-au anuntat public intentia de a candida la alegerile locale, parlamentare sau prezidentiale".

Pe 16 octombrie, CNA a amendat Romania TV cu 40.000 de lei, pentru faptul ca Dan Diaconescu, candidatul PPDD la alegerile prezidentiale, si-a facut campanie electorala in emisiunea "OTV Live", inainte de debutul oficial al campaniei electorale in audiovizual, fapt interzis de legislatia audiovizualului.