Din punct de vedere financiar, 2014 a fost categoric un an mai bun decat 2013 pentru Storience, agentie deschisa in 2012, a spus, pentru wall-street.ro, Adriana Liute, managing partner la agentia de branding. Cifra de afaceri va ajunge in jurul a 190.000 de euro, ceea ce inseamna o crestere de aproape 40% fata de 2013. Profitul va fi in jur de 20% din cifra de afaceri. In acest an, Storience a lucrat pentru 18 clienti noi, dintre care 4 internationali.

Dar de ce o firma in Londra?

Adriana si Stefan Liute s-au hotarat sa atace Londra, in urma finalizarii unui proiect de rebranding in Anglia pentru Universitatea din Geneva. Cu aceasta ocazie, cei doi antreprenori romani au constatat ca pot concura pe o piata mult mai matura si mai sofisticata.

"Constituirea firmei a fost un proces surprinzator de simplu, limitandu-se la o intalnire de 20 de minute cu un contabil si necostand nimic (cel putin in cazul nostru, plata contabilului se face anual, la finalul primului an de activitate). Iar birocratia pentru constituirea firmei este practic inexistenta. Nu aduci nicio hartie, pleci fara hartii. Firma apare intr-o baza de date la doua zile dupa intalnirea cu contabilul, moment in care poti deschide un cont bancar pentru companie", povesteste Adriana Liute.

In Romania, o firma de tip SRL (societate cu raspundere limitata), cea mai raspandita forma de organizare a firmelor si reglementata prin Legea 31/1990, poate fi deschisa in trei zile de la depunerea actelor la Registrul Comertului. Pana atunci, insa, trebuie sa stabiliti obiectul activitatii (conform codului CAEN), sediul social al firmei (care trebuie inregistrat la ANAF), sa incheiati actul constitutiv al firmei si sa depuneti capitalul social, de minimum 200 lei, la o banca. Apoi, in termen de 15 zile, trebuie sa depuneti actul constitutiv la ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului), unde platiti taxe de infiintare in jur de 500 lei. Cu alte taxe la notar, sa va faceti o firma de tip SRL in Romania va costa pana in 1.000 lei.

Citeste si:

Totusi, si britanicii au problemele lor. Deschiderea unui cont bancar este mai complicata decat infiintarea firmei in Anglia si mult mai complicata decat deschiderea unui cont bancar pe persoana juridica in Romania, spune managing partnerul Storience. "Ai nevoie de multe hartii si treci printr-un interviu de circa o ora si jumatate cu angajatul bancii, fara sa ai vreo garantie, indiferent daca esti strain sau localnic, ca vei avea cont bancar la finalul discutiei. In ce priveste gasirea de clienti noi si de colaboratori, la asta vom lucra mai mult incepand cu ianuarie 2015, dar mecanismul de baza credem ca va fi recomandarea", completeaza Adriana Liute.

Ce pretentii au clientii din strainatate

Storience spune ca proiectele din strainatate s-au derulat mai repede decat cele din Romania. Si asta pentru ca clientii straini sunt foarte hotarati, mobilizati, nu se razgandesc, vin cu propriiile idei, dar nu tine sa si le impuna si sunt deschisi la criticile constructive.

Astfel, principalul obiectiv al agentiei de branding Storience pentru 2015 este dezvoltarea biroului din Londra, prin atragerea de clienti noi si cresterea numarului de colaboratori locali. Sotii Liute spera sa creasca numarul proiectelor venite din tari europene, dupa ce in 2014 au lucrat pentru piete ca Spania, Elvetia si Belgia.

Infiintata in 2012 de sotii Adriana si Stefan Liute in Bucuresti, Storience a castigat 4 premii internationale si are 40 de clienti in portofoliu. In 2013, Storience a lansat Zamburi, brandul de povesti ilustrate pentru oameni mari, sub forma de felicitari.