Cesiunea actiunilor Companiei de Radio Pro - cu un capital social, la momentul cesiunii, in valoare de aproape un milion de euro, a avut loc in luna august.

Cei care au cesionat actiunile au fost cei trei actionari ai Companiei de Radio Pro, respectiv Adrian Sarbu (40%), Rootland Trading Limited (40%) si CME Romania (20%), iar cesionar (compania care a primit actiunile) a fost Media Pro Management (MPM), controlata in proportie de aproape 90% de Adrian Sarbu. Potrivit Registrului Comertului, restul de 10% din actiuni apartin CME.

Rootland Trading Ltd. este o companie off-shore din Cipru prin intermediul careia omul de afaceri Ion Tiriac a controlat, pana in 2004, un pachet de 19% din Pro TV. CME este compania care in prezent detine majoritar afacerile din audiovizual marca Pro, fondate si conduse de Adrian Sarbu (Pro TV, Acasa, Pro Cinema).

Citeste si:

Prin aceasta cesiune de actiuni, patronul de media Adrian Sarbu si-a marit controlul - de la 40% la 90% - in Compania de Radio Pro, care detine licentele de emisie pentru posturile de radio Pro FM si Info Pro, dar si un pachet semnificativ de actiuni, 40%, in agentia de publicitate Y&R/Team Advertising. Agentia, care este afiliata la operatiunile WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, detine in Romania clienti precum BCR, Danone, tiriac Holding, Philip Morris, Hyundai, fundatia Salvati Copiii. Y&R/Team Advertising a avut in 2005 o cifra de afaceri de aproximativ 5,8 milioane de euro si un profit net de peste 293.000 de euro, potrivit Ministerului Finante.

Potrivit Monitorului Oficial de luni, consultat de NewsIn, odata cu cesiunea de actiuni din luna august, MPM a subscris si varsat capital social (a operat o injectie de capital - nr.) in valoare de 3.334.700 de lei (echivalentul a peste 972.000 de euro, la cursul BNR de marti), din care 1.867.520 lei si 543.400 de dolari.

In industria de media, Adrian Sarbu mai deruleaza afaceri in segmente precum presa scrisa (PubliMedia, care editeaza, printre altele, "Gandul", "Ziarul Financiar", "Business Magazin", "Promotor", "Pro TV Magazin" ; PBR Publishing, care detine titlurile pentru barbati "Playboy" si "Maxim"), productia de film (Media Pro Pictures) sau distributia de film (Cinema Pro, Hollywood Multiplex).