Un studiu realizat de ZenithOptimedia Group pe baza veniturilor din publicitate arata ca, in 2005, primele cinci companii media in functie de sumele obtinute din publicitate sunt Time Warner si News Corporation, General Electric, CBS si Walt Disney Co.

Printre primele 30 de companii media apar si doua companii media online, Google si Yahoo. Venitul actualizat al Google este de 11 miliarde de dolari, de doua ori mai mult decat venitul pe care ZenithOptimedia l-a estimat pentru companie in anul 2005, ceea ce inseamna ca Google s-a dezvoltat mult peste asteptari anul trecut, mai arata studiul.

Clasamentul celor mai mari companii media se poate schimba in viitorul apropiat, ca urmare a unor posibile fuzionari sau achizitii. Intr-un interviu acordat revistei "Fortune", fostul director NBC Universal si vicepresedinte comitetului director General Electric, Bob Wright, a declarat ca o fuziune intre NBC Universal si Time Warner "ar fi o combinatie grozava" si ca "este foarte posibila". Desi Bob Wright a spus ca aceasta fuziune este un mariaj intre "egali", un studiu MediaDailyNews, bazat pe valoarea de piata a companiilor, arata ca General Electric (evaluata la aproximativ 370 de miliarde de dolari) este de patru ori mai mare decat Time Warner.

Citeste si:

Potrivit studiului bazat pe valoarea de piata, Google se claseaza pe locul doi, dupa General Electric, si are o valoare dubla fata de companii ca Time Warner, Walt Disney Co., CBS si News Corporation.

Conglomeratul media Time Warner detine, printre altele, reviste precum "Time", "People", "Sports Illustrated" si "Fortune", studioul Warner Bros. Pictures si posturile de televiziune HBO si Cartoon Network.

Agentia de servicii de comunicare media ZenithOptimedia este detinut de Publicis, al patrulea mare grup de publicitate din lume, care mai detine agentii precum Saatchi & Saatchi, Leo Burnett si Publicis.