La nici cinci luni de la numirea agentiei de media OMD de la Bucuresti, o alta agentie a grupului Omnicom, de data aceasta de publicitate, isi indreapta atentia catre Romania. TBWA\ Europa Centrala si de Est (CEE) a anuntat ca trei dintre managerii agentiei de publicitate locale si independente – Merlin Advertising – se vor alatura agentiei TBWA\Bucuresti. Incepand cu data de 16 mai 2005, Alina Simpetru si Liviu Lambrino vor deveni Managing Directors ai TBWA\Bucuresti, iar Cristian Munteanu devine Executive Creative Director. Cei trei au lucrat impreuna la D`Arcy, inainte de a fonda Merlin. Actualul Managing Director al TBWA\Bucuresti, Cristian Petriceanu, se desparte de TBWA\ in cautarea altor oportunitati.

TBWA\CEE a anuntat, de asemenea, ca avand in vedere schimbarile la nivel managerial, biroul din Romania se va numi de acum inainte TBWA\MERLIN. Potrivit agentiei, TBWA\MERLIN este o agentie de publicitate care ofera solutii de comunicare pe toate canalele de conexiune dintre consumatori si marci. Partenerul TBWA\ care se va ocupa de serviciile media ale agentiei ramane in continuare OMD.

“Strategia noastra pentru dezvoltare in Europa de Est este simpla. Urmarim atragerea celor mai talentati oameni in domeniu, de pe plan local. Oameni talentati care gandesc disruptiv, care sunt pregatiti sa ajute la intarirea prezentei noastre pe plan local si carora sa le acordam credit pentru a lucra pe conturile noastre globale ca: Henkel, Beiersdorf, JTI sau Masterfoods” spune Perry Valkenburg, Presedinte TBWA\ Europa Centrala si de Est. “Desemnarea drept cea mai buna retea de publicitate a anului de catre Advertising Age dovedeste cat de bine functioneaza aceasta “familie” internationala si cum poate o idee sa nasca strategii de succes: Disruption – abordarea noastra strategica internationala.” A mai adaugat presedintele TBWA\Europa Centrala si de Est.

“Ii multumim lui Cristian Petriceanu pentru contributia sa la dezvoltarea TBWA\ in Romania in ultimii 10 ani. Ii dorim mult succes in continuare in actiunile pe care le va intreprinde in afara retelei.” spune Marita Schwenck, Regional Director CEE al TBWA\ “ Le uram bun venit in reteaua noastra Alinei, lui Liviu si lui Cristian. Suntem siguri ca vom face un pas inainte pe piata romaneasca acum prin TBWA\MERLIN.”

TBWA a fost infiintata in Romania in 1994 sub numele Hager Romania. Agentia a devenit TBWA \ Bucuresti in urma achizitionarii de catre grupul Omnicom in 1998. Agentia independenta Merlin Advertising a fost infiintata anul trecut de catre Liviu Lambrino, Alina Simpetru si Aurel Kober, dupa plecarea primilor doi de la D’Arcy, agentie la care Liviu Lambrino a ocupat pentru o scurta perioada si cea mai inalta pozitie la inceputul anului 2004.

TBWA are 239 de birouri in 75 de tari si aproximativ 8.300 de angajati in intreaga lume. Desemnata de revista Advertising Age drept Reteaua Globala a Anului, TBWA Worldwide este una dintre retelele cu cea mai rapida dezvoltare din topul primelor 10 agentii din lume. Potrivit agentiei, TBWA creeaza idei disruptive pentru clienti globali, printre care Absolut, Adidas, Apple, Beiersdorf (Nivea), Haagen-Dazs, Henkel, Masterfoods, McDonald’s, Michelin, Nissan si Sony Playstation. In 2004, TBWA\ a fost recunoscuta de revista Creativity drept cea mai premiata retea. Agentia a obtinut premii in cadrul Festivalului International de Publicitate de la Cannes, la AdFest, The One Show si Art Director’s Club.

Omnicom Group Inc. (NYSE-OMC) este una dintre companiile de varf in domeniul marketingului si comunicarii organizationale. Firmele specializate care fac parte din grupul Omnicom ofera celor peste 5.000 de clienti din mai mult de 100 de tari servicii de publicitate, planificare strategica si media buying, marketing direct si promotional, relatii publice si alte servicii specializate de comunicare.