Wal-Mart isi propune un record in vanzarile din acest sezon, anuntand reducerea preturilor la jucarii incepand cu mijlocul lui octombrie, insa oficialii nu s-au referit la acest demers ca la o campanie de sarbatori. Competitorul L.L. Bean mizeaza pe transportul gratuit al marfii, nespecificand daca e vorba de o oferta care precede sarbatorile de iarna, recurgand insa la culorile rosu si verde, apreciate in sezonul de iarna.

In plus, cunoscutul retailer de jucarii Toys “R” Us detine un magazin temporar in Manhattan, insa clientilor le-ar trebui mult timp sa studieze reclamele asociate brand-ului pentru a afla numele magazinului: Holiday Express.

Campaniile de marketing sunt astfel pozitionate incat sa asigure un boost al cumparaturilor de sezon, fara celebra lista adresata Mosului, intr-o perioada in care retail-ul american a decazut din punct de vedere economic, fiind afectat de scandalurile retragerii jucariilor de pe piata, cum a fost cazul companiei Mattel si problemele de pe piata chineza, principala furnizoare de materie prima pentru jucarii.

Astfel, China a acceptat sa renunte la folosirea vopselei cu plumb in procesul de fabricare a jucariilor pe care le exporta catre Statele Unite, dupa retragerea de pe piata a mai multe produse care nu respectau standardele de siguranta. Insa vanzarile de jucarii nu si-au revenit in totalitate nici dupa aceasta decizie.

Federatia Nationala de Retail a estimate deja, pentru acest sezon, o crestere de doar 4% a vanzarilor, pana la 474, 5 miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai slaba crestere din ultimii cinci ani. Astfel ca, inainte de a intra in plin sezon de sarbatori, retailerii vor sa isi asigure spatele, tintind cumparatorii darnici de Craciun, o intrare fortata in teritoriul altei sarbatori populare in randul americanilor, Halloween-ul.

Citeste si:

“Craciunul din octombrie” necesita totusi o anumita finete in promovare. Exista clienti care deplang acest avans al sarbatorilor, care ar trebui sa inceapa, asa cum cere traditia, a doua zi dupa Ziua Recunostintei (Thanksgiving) din noiembrie. Insa magazinele americane se pregatesc de sarbatori, publicand deja cataloage cu achizitii de sezon.

Desi preturile la jucarii au fost deja reduse in magazinele Wal-mart, oficialii declara ca nu vor incepe campania de sarbatori pana la sfarsitul acestei luni, admitand ca e vorba doar de un discount. “Nu ne rusinam sa avem reduceri in aceasta perioada. Stim doar ca multi cumparatori isi fac planuri in avans atunci cand e vorba de sarbatori”, a declarat pentru IHT Nick Agarwal, purtator de cuvant al Wal-Mart.

De altfel, nici Toys “R” Us nu tradeaza un plin sezon cu clinchet de clopotel si zapada, magazinului din Manhattan lipsindu-i decoratiunile specifice sarbatorilor de iarna. Doar mascota magazinului, girafa Geoffrey, se mandreste cu o mica palarie in nuante de alb si rosu.

“Este complet de inteles. Fiecare isi poate permite un mini-Craciun acum, dupa o vara in care retragerea de pe piata a jucariilor afectate era la ordinea zilei”, sustine si Kathleen Waugh, purtator de cuvant la Toya “R” Us. “Este timpul sa ne amintim ceea ce inseamna jucariile pentru noi toti”, a concluzionat Waugh. Noi am spune ca e timpul ca retail-ului american sa beneficieze de "un boost al vanzarilor", iar sarbatorile de iarna sunt ocazia perfecta.