In incercarea de a extinde sezonul sarbatorilor pentru a majora nivelul veniturilor din vanzari, retailerii americani experimenteaza un nou tip de advertising: publicitatea si anuntarea promotiilor si reducerilor inca din octombrie, fara a mentiona insa popularul “Merry Christmas” in cataloagele sau reclamele de prezentare a ofertei, informeaza International Herald Tribune (IHT).
Wal-Mart isi propune un record in vanzarile din acest sezon, anuntand reducerea preturilor la jucarii incepand cu mijlocul lui octombrie, insa oficialii nu s-au referit la acest demers ca la o campanie de sarbatori. Competitorul L.L. Bean mizeaza pe transportul gratuit al marfii, nespecificand daca e vorba de o oferta care precede sarbatorile de iarna, recurgand insa la culorile rosu si verde, apreciate in sezonul de iarna.

In plus, cunoscutul retailer de jucarii Toys “R” Us detine un magazin temporar in Manhattan, insa clientilor le-ar trebui mult timp sa studieze reclamele asociate brand-ului pentru a afla numele magazinului: Holiday Express.

Campaniile de marketing sunt astfel pozitionate incat sa asigure un boost al cumparaturilor de sezon, fara celebra lista adresata Mosului, intr-o perioada in care retail-ul american a decazut din punct de vedere economic, fiind afectat de scandalurile retragerii jucariilor de pe piata, cum a fost cazul companiei Mattel si problemele de pe piata chineza, principala furnizoare de materie prima pentru jucarii.

Astfel, China a acceptat sa renunte la folosirea vopselei cu plumb in procesul de fabricare a jucariilor pe care le exporta catre Statele Unite, dupa retragerea de pe piata a mai multe produse care nu respectau standardele de siguranta. Insa vanzarile de jucarii nu si-au revenit in totalitate nici dupa aceasta decizie.

Federatia Nationala de Retail a estimate deja, pentru acest sezon, o crestere de doar 4% a vanzarilor, pana la 474, 5 miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai slaba crestere din ultimii cinci ani. Astfel ca, inainte de a intra in plin sezon de sarbatori, retailerii vor sa isi asigure spatele, tintind cumparatorii darnici de Craciun, o intrare fortata in teritoriul altei sarbatori populare in randul americanilor, Halloween-ul.

“Craciunul din octombrie” necesita totusi o anumita finete in promovare. Exista clienti care deplang acest avans al sarbatorilor, care ar trebui sa inceapa, asa cum cere traditia, a doua zi dupa Ziua Recunostintei (Thanksgiving) din noiembrie. Insa magazinele americane se pregatesc de sarbatori, publicand deja cataloage cu achizitii de sezon.

Desi preturile la jucarii au fost deja reduse in magazinele Wal-mart, oficialii declara ca nu vor incepe campania de sarbatori pana la sfarsitul acestei luni, admitand ca e vorba doar de un discount. “Nu ne rusinam sa avem reduceri in aceasta perioada. Stim doar ca multi cumparatori isi fac planuri in avans atunci cand e vorba de sarbatori”, a declarat pentru IHT Nick Agarwal, purtator de cuvant al Wal-Mart.

De altfel, nici Toys “R” Us nu tradeaza un plin sezon cu clinchet de clopotel si zapada, magazinului din Manhattan lipsindu-i decoratiunile specifice sarbatorilor de iarna. Doar mascota magazinului, girafa Geoffrey, se mandreste cu o mica palarie in nuante de alb si rosu.

“Este complet de inteles. Fiecare isi poate permite un mini-Craciun acum, dupa o vara in care retragerea de pe piata a jucariilor afectate era la ordinea zilei”, sustine si Kathleen Waugh, purtator de cuvant la Toya “R” Us. “Este timpul sa ne amintim ceea ce inseamna jucariile pentru noi toti”, a concluzionat Waugh. Noi am spune ca e timpul ca retail-ului american sa beneficieze de "un boost al vanzarilor", iar sarbatorile de iarna sunt ocazia perfecta.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri