„In ultimele saptamani, am fost tinta unei campanii de presa a Trustului Intact, dusa in special prin intermediul postului Antena 3. Desi Antena 3 a realizat mai multe emisiuni in care am fost subiectul discutiei, eu nu am fost niciodata invitat, consultat ori macar contactat. Aceste emisiuni sunt catalogate in programul televiziunii ca fiind de dezbatere: in fapt, in ce ma priveste, au fost emisiuni de demascare, de infierare, de starnire a urii impotriva mea ca presedinte ICR si a persoanei mele morale, ca scriitor si intelectual public”, scrie Patapievici in scrisoarea din 14 august, adresata presedintelui Consiliului National al Audiovizualului (CNA), Rasvan Popescu.

Presedintele ICR mentioneaza emisiunea „La ordinea zilei”, realizata de Dana Grecu, cu analistul Radu Tudor, si difuzata de Antena 3 pe 4 august. in emisiune, au fost prezentate cateva citate din corespondenta lui Patapievici cu Alexandru Paleologu, publicata in volumul „Politice”, 1996, citate „scoase din context (...) selectate anume pentru violenta lor”, considera Patapievici.

„Motivul pentru care au fost prezentate a fost denuntarea mea ca element moral detracat, ne-roman si anti-roman deopotriva, personaj incompatibil cu pozitia pe care o ocup la ICR. Acest lucru a reiesit clar din montajul emisiunii: pe jumatate de ecran rulau imagini cu mine, iar pe cealalta jumatate erau editate citatele incriminate, comentate depreciativ la adresa mea de catre cei aflati in studio”, noteaza Patapievici.

Presedintele ICR relateaza ca aceasta corespondenta a avut loc in 1990-1991, iar el a publicat-o in 1996 cu mentiunea expresa ca exprimarile cele mai excesive nu il mai reprezinta si ca le-a pastrat pentru a oferi cititorilor „o marturie veridica a convulsiilor sociale de la inceputul anilor 1990”, lucru nementionat de Antena 3.

Citeste si:

„Dimpotriva, citatele au fost prezentate ca reprezentand punctul meu de vedere de acum. Mai grav, telespectatorii au ramas cu impresia ca aceste lucruri au fost declarate de mine ca presedinte al ICR”, spune Patapievici, adaugand ca, in aceeasi emisiune au fost difuzate repetat imaginea sa alaturi de svastica aflata pe un exponat din expozitia „Fredom for lazy people”, organizata de ICR New York. Aceasta asociere, spune Patapievici, ar fi incercat sa sugereze subliminal ca optiunile sale culturale si politice s-ar regasi in zona extremismului ideologic.

In plus, atrage atentia presedintele ICR, Antena 3 a folosit aceleasi citate, publicate in 1996, cand a prezentat conferinta de presa pe care Patapievici a sustinut-o pe 7 august in legatura cu expozitia de la ICRNY. Mircea Badea a fost invitat in studioul Antenei 3 pentru a comenta afirmatiile lui Patapievici din cadrul conferintei, iar prezentatorul a folosit citatele din corespondenta, creand impresia ca ar fi extrase din conferinta, lucru semnalat lui Patapievici de mai multi cetateni care l-au sunat, denuntand si ei manipularea, mai spune presedintele ICR.

De asemenea, Patapievici denunta faptul ca Mircea Badea a prezentat, in mai multe editii ale emisiunii „in gura presei”, afirmatii false despre tatal sau, menite sa il prezinte „in postura (mincinoasa) de fiu de nomenclaturist, de vechi si inrait stalinist, venit in Romania cu tancurile sovietice”. „Acelasi lucru s-a intamplat in mai multe randuri in cadrul emisiunii „Sinteza zilei”, unde numele mi-a fost terfelit in fel si chip, in stilul caracteristic-insultator din care Valentin Stan si-a facut deja un brand”, adauga semnatarul scrisorii.

Patapievici denunta complicitatea moderatorilor Antenei 3 la propagarea publica a unui discurs de denigrare la adresa sa, precum si dezinteresul lor de a informa in mod corect opinia publica, si se adreseaza CNA pentru a analiza daca emisiunile semnalate mai sus au asigurat informarea corecta a publicului. „Ca cetatean si ca om, va cer protectie fata de linsajul mediatic la care sunt supus de Antena 3”, incheie Horia-Roman Patapievici.