“Vorbim despre unul din cele mai complexe programe de comunicare realizate in Romania. Grupurile-tinta sunt cetatenii spanioli, liderii de opinie, jurnalistii si cetatenii romani care lucreaza in Spania”, a spus Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi.

Campania se deruleaza in Spania, pe toate mediile de informare, in perioada septembrie-decembrie 2008. Principalele obiective ale campaniei sunt prevenirea si combaterea prejudecatilor spaniolilor impotriva romanilor si imbunatatirea imaginii romanilor in mass-media spaniole.

Cu toate acestea, un studiu condus de Agentia pentru Strategii Guvernamentale arata ca situatia romanilor din Spania nu este atat de dificila ca in alte tari din Europa. Astfel, 51% dintre spaniolii chestionati au declarat ca au o parere buna sau foarte buna despre imigranti, iar 78% se inteleg foarte bine cu imgrantii cu care au contacte personale.

“Romanii s-au integrat mai repede decat alte comunitati”, a spus Ana Barda, account director Saatchi & Saatchi. Potrivit acesteia, campania de comunicare promoveaza un discurs al acceptarii, lucru simbolizat si de logo – trei maini colorate in rosu, galben si albastru, deasupra mesajului “Hola, soy Rumano”, scris in culorile steagului spaniol.

Citeste si:

Cele trei spoturi ale campaniei sunt tot atatea marturii ale unor spanioli care lucreaza in echipa cu romanii si se declara multumiti de acestia. Pe langa statiile de televiziune, campania se desfasoara si in mediile print, outdoor si online.

“Romani in Europa” are si o componenta de PR ce include crearea unui studiu cultural despre Romania si Spania, realizat de Universitatea Juan Carlos I din Madrid, un documentar media realizat de regizorul Carlos Iglesias si un voiaj de presa in Romania pentru 20 de jurnalisti spanioli.

Agentia Saatchi & Saatchi a fost selectata pe baza procedeului “dialog competitiv”, care include si o licitatie. Au mai participat la licitatie agentiile Ars Advertising si Play Team.