Remarcele lui Alan George Lafley vin in contextul in care P&G a anuntat ca si-a majorat bugetul alocat comunicarii pentru primul trimestru al acestui an cu 5%, in timp ce si-a redus cheltuielile de publicitate cu 440 de milioane de dolari pentru aceeasi perioada.

P&G, cunoscuta pentru marci precum Duracell, Pampers si Gillette, a declarat ca evalueaza noi modalitati de a-si reduce cheltuielile de media fara ca aceasta decizie sa afecteze randamentul si imaginea companiei.

Reducerile aplicate arata ca bugetul alocat cheltuielilor de marketing in raport cu vanzarile se situeaza la un nivel nemaiatins de 15 ani.

“In viitorul apropiat am putea asista la o accentuare a trendului in favoarea clientilor. Ceea ce incercam sa facem presupune o strategie in care sa tinem cont de mixul de marketing si venituri si sa vedem cum putem cheltui mai putini bani si sa nu afectam productivitatea”, a spus AG Lafley.

P&G a anuntat recent vanzari in scadere cu 8%, pana la 18,4 miliarde de dolari. Profitul trimestrial a inregistrat prima scadere din ultimii sapte ani, in contextul in care dolarul s-a apreciat si consumatorii au trecut la produse mai ieftine. Recesiunea mondiala a determinat consumatorii sa cumpere produse mai putin costisitoare, precum detergentul Gain in loc de Tide si samponul mai ieftin Herbal Essences in loc de Pantene.

Profitul net a scazut cu 3,6%, in al treilea trimestru, ce s-a incheiat pe 31 martie, la 2,61 miliarde dolari, comparativ cu un profit net de 2,71 miliarde dolari in aceeasi perioada a anului trecut.