Poate toamna sau o alta zi de difuzare le va rezolva o parte din disperare, pentru ca e nedrept ca acest serial sa nu performeze. Au crescut statiile de nisa (audienta si incasari de publicitate), fenomen firesc al lunilor de vara, dar si usor speculativ in acest an: la TV Sport au fost Wimbledon si evenimentul Mike Tyson vs. Mc Bride (3,1% rating), la Realitatea TV au fost inundatiile, accidentele si incidentele. A aparut si Antena 3. Imi plac programele achizitionate de aceasta statie si se misca binisor pentru un debutant. Din punctul de vedere al programelor, a fost totusi o vara tarzie si scurta. In iunie, Acasa TV a livrat mai multa audienta ca in luna mai, serialul Numai iubirea atingand culmea succesului, iar debutul lui septembrie a adus deja lansarea grilei de toamna la Prima TV (cam din mers), iar statiile principale, ProTV si Antena 1, au urmat-o relativ rapid.
Audientele posturilor mari TV au scazut conform asteptarilor, insa intentiile publicitarilor de a difuza spoturi nu au scazut ca in anii precedenti. Dovada stau cele 522.000 de insertii, cu 57% mai multe decat in vara precedenta si doar cu 2% mai putine decat in lunile precedente. Chiar am avut si statii pe care au fost serioase probleme de incarcare (statiile muzicale si TVR). Este adevarat ca media lunara a audientei livrate a fost cu circa 17% sub lunile de sezon, dar suntem deasupra aceleiasi perioade a anului trecut cu 9%. De remarcat ca desi consumul TV la ore tarzii (dupa ora 23) a crescut (comportament tipic de vara), statiile TV nu l-au exploatat si nici cresterea ponderii acestui interval in totalul livrari de venituri publicitare nu a crescut pe masura, in comparatie cu lunile precedente.
In lipsa programelor speciale, TVR1 a livrat audienta mult sub anul trecut. Cerere a existat, scaderile de audienta au fost insa mult sub asteptari, iar statia a fost de nenumarate ori la incarcare maxima, chiar sold-out. A compensat insa (intr-o mica masura) TVR 2, cu o evolutie extrem de frumoasa si performante pe masura.
A m avut si promotii de vara. S-au dau multe premii: bani, masini, vacante. Telefonie si telefoane, bere, racoritoare si alte produse de larg consum. Ne-am obisnuit cu Danone in capul listei marcilor promovate pe TV, cu Procter&Gamble si Unilever ca big spenderi. Promotiile s-au regasit si la retaileri. Carrefour a serbat patru ani. Brico s-a lansat in Brasov.
Disputele de leadership din luna precedenta pe radio si presa au adus castiguri financiare jucatorilor in cauza. Investitiile publicitare la Jurnalul au crescut (pastrandu-si pozitia de lider pe ziare), dar nici Libertatea n-o duce foarte rau. Radio 21 si-a confirmat pozitia buna chiar inaintea verii, avand cresteri in investitiile publicitare. Au crescut volumele de publicitate la Europa FM si Radio Actualitati. Radio Guerrilla a inceput sa fie monitorizat din luna iunie si, din total piata radio, atrage 3,5% (usor deasupra lui InfoPro).
Superlativele verii (vara 2005 vs. vara 2004):
Categoria din Top 15 cu cea mai mare crestere: iaurturi, cu 275%
Statia TV cu cea mai mare crestere a livrarilor de audienta fata de vara trecuta: 307 este indexul de crestere a bugetelor atrase de Realitatea TV in 2005 vs. 2004
Statia TV care a reusit sa-si valorifice cel mai bine programele din cursul zilei (din punct de vedere vanzare de spatiu: Jetix si Minimax (68%)
Programul verii cu cea mai mare audienta: Olanda Romania, 16,1% populatie urbana
Programul verii: telenovela Mama vitrega, care practic a dominat intervalul 20:00 21:00 pe TV si a livrat 2,1% din total GRPs din piata, pozitionandu-se in coasta liderului - stirile ProTV
Publicatia din Top 10 cu cea mai mare crestere a investitiilor publicitare: Cotidianul, cu 277%
Publicatia din Top 10 cu cea mai mica crestere a investitiilor publicitare: Adevarul, cu 55%.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: