"Am fost acuzati ca am fi incheiat cu Eurosport o afacere mai proasta decat Croatia, platind mai multi bani pentru difuzarea unui numar mai mic de spoturi. Spoturile Croatiei de pe Eurosport sunt de 30 de secunde, in timp ce ale Romaniei sunt de 60 de secunde. Campania Croatiei s-a desfasurat in primavara, pe cand cea a Romaniei se va desfasura in perioada august-decembrie. In plus, spoturile Romaniei vor fi difuzate intr-o perioada cu evenimente sportive importante, in prime-time", a spus Sorin Munteanu, citat de NewsIn.

Acesta a mai precizat ca, pe langa difuzarea de spoturi, Romania mai beneficiaza si de o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport, care include 325 billboard-uri de 6 secunde si o campanie de difuzare pe Internet a noua milioane de bannere.

"Toate aceste servicii se fac la un buget total de un milion de euro si nu la un buget de 1,3 milioane de euro, cum a fost vehiculat in presa", a mai adaugat Munteanu.

Referindu-se la ononariul platit de minister lui Goran Bregovich pentru concertul sustinut de acesta in seara de Paste pe litoral, secretarul de stat a comparat onorariul cu cel achitat de alti contractori ai artistului.

"La TVR, a cantat 20 de minute in studio, cu jumatate din orchestra pentru 30.000 de euro, in timp ce, pentru MT, a sustinut un spectacol chiar in seara de Paste, cand onorariul artistului creste cu pana la 50%, doua ore de concert live, cu un numar dublu de muzicanti, care a costat 42.000 de euro. In legatura cu onorariul primit de acelasi artist la concertul organizat la Buzau, acesta a fost de 60.000 de euro si nu de 25.000 de euro cum s-a afirmat in presa", a declarat secretarul de stat.

De asemenea, referitor la acuzatiile din presa cum ca ministerul ar fi cumparat perdele de 75.000 de euro, Sorin Munteanu a subliniat ca, pentru cele 50 de incaperi de la sediul MT, au fost achizitionate perdele si jaluzele in valoare de 34.010 lei, adica aproximativ 8.000 de euro.

Oficialul ministerului a mai precizat ca, pentru acest an, pentru serviciul de telefonie fixa si mobila, ministerul are alocat un buget de 160.000 de euro si nu de 180.000 de euro asa cum s-a vehiculat, din care s-au cheltuit efectiv pana acum 36.000 de euro.

Ministerul Turismului a incheiat la inceputul lunii iulie procedura de achizitie publica a serviciilor pentru realizarea campaniei de publicitate pe piata internationala, posturile alese fiind Eurosport si CNN.

Conform datelor furnizate ministerului de catre European Media and Marketing Survey (EMS), canalul Eurosport este postul de televiziune paneuropean de sport cu cea mai mare audienta, iar CNN - postul de televiziune international de stiri cu cea mai mare audienta.

Ministerul Turismului va mai achizitiona serviciile de difuzare a 529 de spoturi pe canalul CNN de la Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL, care a oferit cel mai mic cost pe punctul de audienta, la un buget de 334.950 euro, fara TVA.