La finele anului trecut, Provident Financial Romania anunta ca a inceput testele tehnice in vedere colaborarii cu Biroul de Credit, cu scopul de a completa sistemul de scoring intern al companiei de creditare pe termen scurt, si ca va realiza primele interogari la inceputul acestui an.

"Anul trecut nu am facut decat sa raportam toata baza noastra de date la Biroul de Credit, iar din primul trimestru al acestui an vom incepe sa facem si interogari propriu-zis. Nu inseamna insa ca daca un client este inregistrat la Biroul de Credit nu ii vom mai acorda finantare, avand in vedere ca noi imprumutam sume mici", a explicat managerul de comunicare al companiei de credite de consum, Vlad Sandru (foto).

Managerul Provident a adugat ca, in baza acestui proces, toate deciziile noi de creditare vor fi formate de ceea ce rezulta prin aceste interogari la Biroul de Credit. "In momentul in care vom incepe acest proces, cel mai probabil la finele lunii martie, vom face interogari pentru absolut toate creditele noi. Dar, daca avem un client, pentru care exista deja un istoric de plata la Provident si stim ca l-am servit in trecut si a platit creditul atunci nu o sa facem interogari pentru acesta".

Vlad Sandru: Avem pana la 25% cota de piata

Potrivit raportarilor la nivel de grup, filialele din Romania si Bulgaria ale grupului britanic International Personal Finance (IPF), care opereaza sub brandul Provident, au depasit pragul de 320.000 de clienti activi in 2014, in crestere cu 5% comparativ cu nivelul raportat in decembrie 2013. IPF a lansat operatiunile pe piata din Bulgaria la finalul anului 2013 folosind infrastructura si resursele de managament din Romania si, de atunci, rezultatele celor doua tari sunt raportate cumulat.

Valoarea totala a imprumuturilor emise in 2014 in ambele tari a crescut cu 8% pana la 132,7 milioane de euro, in timp ce veniturile au atins 93,4 milioane de euro, cu 19,3% mai mult comparativ cu 2013. Profitul operational brut consolidat al Provident in Romania si Bulgaria, coform standardelor internationale de raportare financiara IFRS, a fost de 6,1 milioane de euro. Pana in prezent, compania a investit peste 257 de milioane de euro in Romania si a contribuit cu taxe la bugetul de stat in valoare de peste 45 de milioane de lei.

"Suntem la 20-25% cota de piata in Romania pe piata de credite de consum IFN ca valoare vanduta daca ne raportam la datele publicate de ALB", a spus, in continuare, Vlad Sandru. Institutiile financiare nebancare, membre ALB si reprezentanti ai creditului de consum, au acordat in anul 2014 credite in valoare de 522 milioane euro, in crestere cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Creditele destinate consumului personal reprezinta 90% din total, respectiv 472 milioane euro, in timp ce creditele industriale reprezinta 7% (35 milioane euro), iar creditele auto 3% (15 milioane euro).

Intrebat despre rezultatele exclusiv pe Romania, Vlad Sandru a mentionat ca nu sunt disponibile, pentru ca termenele de raportare la Ministerul Finantelor sunt intarziate. "Raportarile catre Ministerul Finantelor, conform cerintelor, sunt undeva in luna mai. In fiecare an se emit niste ordine prin care ni se transmit datele de raportare, pentru ca se fac si niste machete speciale de catre Ministerul de Finante pe care trebuie sa le completam".

Credite pentru antreprenori, de la Provident

"Provident a introdus in 2014 in portofoliul sau de produse imprumuturi cu costuri reduse pentru clientii existenti. Astfel, compania le ofera clinetilor bun platnici care doresc un nou imprumut si care au apelat cel putin de doua ori la produsele sale in trecut reduceri graduale de pana la 30% din costul total al creditului, in functie de istoricul si de comportamentul de plata. In acelasi timp, Provident ofera imprumuturi mai mari, pe perioade mai lungi, de pana la 78 de saptamani, pastrand nemodificata valoarea ratelor saptamanale", a mai spus Vlad Sandru.

Odata cu a doua partea acestui an, Provident are in vedere o testare a unui produs de finantare pentru antreprenorii romani. "Vom realiza acest lucru intr-o zona sau doua a tarii, intr-un oras sau doar intr-o sucursala, unde vom testa produsul de finantare pentru a intelege daca este primit de public, daca exista intrebari si daca noi stim sa-l vindem, astfel incat in momentul in care il vom extinde la nivel national sa fim siguri de potentialul acestui produs", a mentionat managerul Provident.

Factorul pozitiv pe care mizeaza Providet il constituie posibilitatea deductibilitatii pentru costurile unei astfel de finantari. "In mod normal, pentru orice entitate care functioneaza pe principii contabile, costurile generate de imprumuturi sunt deductibile. Doar costurile, nu si principalul, pentru ca asta ar insemna sa nu mai ramburseze imprumutul. In primul rand, trebuie sa dovedeasca la Fisc ca folosesc sumele imprumutate pentru dezvoltarea business-ului lor pentru a beneficia de deductibilitate. Acesta este o regula valabila in ceea ce priveste legislatia fiscala la nivel european. O cheltuiala, ca sa fie considerata deductibila in taxare, fara sa vorbim de spete speciale, trebuie sa fie facuta in scopul generarii veniturilor in business-ul respectiv", a mai spus Vlad Sandru.

El a adaugat ca, in prezent, insa, nu exista trasata inca o structura de costuri pentru acest produs, dar in principiu "ne asteptam sa fie sume mai mari pe perioade mai lungi, ceea ce inevitabil inseamna un DAE mai scazut. Este un produs care trebuie adaptat pietei din Romania, el fiind deja prezent in alte tari precum Polonia. Daca ne uitam la exemplul din Polonia, perioada maxima de creditare este de 100 de saptamani. Nu vrem sa ne indepartam foarte mult de la ceea ce facem core-business. In masura in care exista potential si cerere si putem sa vindem produsul in mod competitiv, o s-o facem. Dar nu vom merge pe perioade lungi pentru ca nu dorim sa ne indepartam de la ceea ce ne diferentiaza", a incheiat managerul Provident.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Money »



    Setari Cookie-uri