La achizitia unei polite de asigurare se recomanda inainte de toate unui client sa nu tina cont niciodata doar de informatii generale si sa sa nu se lase convins usor pe chestiuni subiective.

Acesta trebuie sa citeasca atent conditiile stipulate in contract, sa decida in consecinta si sa adreseze intrebari acolo unde considera necesar, dar numai inainte de a cumpara polita si nu dupa.

„Informarea cu privire la riscurile acoperite si cazurile de acordare a despagubirilor, la variantele de acoperire este absolut necesara, pentru a afla care se potriveste cel mai bine profilului si nevoilor sale”, afirma Razvan Pavel (foto), director tehnic auto in cadrul Groupama Asigurari.

Astfel, clientul trebuie sa verifice riscurile acoperite din contract si nu pretul, deoarece el cumpara calitatea procesului de plata al daunelor in cazul producerii unui eveniment si nu senzatia ca este asigurat platind un pret mic. Factorul pret devine important doar analizat prin comparatie cu riscurile acoperite si conditiile oferite, dupa mai multe criterii, niciodata dupa un singur criteriu.

In egala masura, el trebuie sa se informeze asupra cazurilor de excluderi, pentru a sti ceea ce nu se despagubeste in eventualitatea producerii unui eveniment.

De asemenea, clientul trebuie sa afle care ii sunt obligatiile de asigurat pe durata valabilitatii politei (de exemplu: sa anunte schimbarea numarului de inmatriculare, sa intretina in bune conditii bunul asigurat etc.) sau în cazul producerii unui eveniment.

Totodata, el trebuie sa verifice limita geografica de acoperire a asigurarii, care poate fi doar Romania, dar poate sa includa si alte tari. De aceea, clientul trebuie intrebe de asigurari suplimentare care se vand la pachet cu o asigurare Casco.

O alta chestiune importanta de urmarit o reprezinta valoarea fransizei. Ce valoare are fransiza? La fransize egale preturile sunt egale pentru doua societati de asigurare?

Citeste si:

"Clientul trebuie sa solicite detalii despre fransiza si ce anume reprezinta ea (partea din paguba suportata de asigurat). Alegerea unei fransize presupune plata unei prime de asigurare diminuate. Prima de asigurare este corelata cu profilul clientului, riscurile asigurate si modalitatea de plata", spune Razvan Pavel.

De aceea, profilul clientului si comportamentul sau la volan reprezinta criterii serioase atunci cand vorbim de fransiza. Un conducator atent, fara accidente minore se poate asigura numai pentru situatii grave sau, invers, pentru orice situatie de tamponare. Daca se solicita o fransiza mai mare in primul caz, prima de asigurare poate fi cu mult redusa.

Un alt element important este suma asigurata prin contract. Clientul trebuie sa solicite detalii despre suma asigurata, pentru a afla daca aceasta ramane constanta pe perioada de valabilitate a asigurarii sau descreste in functie de cuantumul despagubirilor acordate in caz de dauna.

Informarea asupra modalitatilor de plata si avantajele sistemului de plata sunt, de asemenea, importante. Se poate plati in rate sau integral (aici se pot acorda reduceri de prima), numerar, ordin de plata, direct debit etc. Trebuie aflat si care este numarul maxim de zile pentru perioada de pasuire si ce se intampla in cazul in care prima nu este achitata.

Scopul ultim al unei polite auto facultative il reprezinta despagubirile potentiale care pot fi primite prin contractul de asigurare. De aceea, clientul trebuie, totodata, sa ceara detalii despre modul de plata a despagubirilor, adica in lei sau valuta, direct unitatii reparatoare sau furnizorului de piese de schimb, in Romania sau strainatate termen de plata, ce retine asiguratorul din despagubire (fransizele, epava, ratele scadente).

Nu in ultimul rand, clientul trebuie sa verifice daca asiguratorul are contract de colaborare pe partea de daune cu reprezentante / service-uri dedicate, care pot face reparatia in cazul masinii sale. Daca exista o astfel de colaborare, este recomandat sa solicite lista unitatilor reparatoare cu care asiguratorul are incheiate contracte de decontare directa.

Lista de mai sus nu reprezinta o prioritizare a importantei informatiilor pe care un client trebuie sa le cunoasca sau sa le solicite atunci cand achizitioneaza o polita Casco, ci cumpararea unui astfel de serviciu se face dupa analizarea tuturor acestor informatii.

Ce sfaturi aveti din experienta personala: ce trebuie luat in considerare la achizitia unui Casco? Comentati aici.