Majoritatea clientilor pentru care sunt create oferte pe site-ul Kuponiada sunt companii mici si mijlocii, in special restaurante.

De altfel, cele mai bine vandute vouchere sunt cele pentru restaurante si tot acest domeniu este si cel cu cele mai mari rate de retentie, de circa 20-30%, potrivit estimarilor lui Robert Rimniceanu (foto).

Iar un studiu realizat de Cornell University arata ca cei care cumpara vouchere de reduceri pentru restaurante adesea consuma mai mult decat clientii obisnuiti ai acestora si, in foarte multe cazuri, se reintorc, devenind astfel clienti fideli.

Multi dintre cei care cumpara reduceri pentru restaurante se reintorc

Potrivit aceluiasi studiu, in jur de 44% dintre cei care cumpara cupoane pentru anumite restaurante sunt clienti ai acestora, restul de 56% fiind consumatori noi sau care nu merg in mod frecvent in respectivele restaurante. Insa multi dintre cei 56% spun ca vor sa se reintoarca indiferent daca vor mai avea sau nu posibilitatea sa cumpere vouchere de reduceri.

"Am avut trei campanii consecutive, la acelasi produs, scoici si de fiecare data am vandut peste 150 de vouchere in doar doua zile. Voucherele mi-au acoperit cheltuielile cu materia prima. Ce s-a consumat in afara promotiei mi-a adus profit (desert, apa, cafea, alcool). E adevarat, am avut o clientela mai selecta, tocmai datorita faptului ca am avut un produs care se adresa fie oamenilor care stiu ce mananca, fie celor care sunt dispusi sa incerce ceva nou. Nicidecum nu am vrut clienti obisnuiti doar cu feluri traditionale de mancare”, spune Jean Oancea, proprietarului restaurantului cu specific italian Pane E Vino.

Pe langa cele pentru restaurante, alte vouchere cu vanzari semnificative sunt cele pentru domeniul medical, turism si saloane de infrumusetare. De asemenea, site-ul vinde tot mai multe vouchere pentru haine ori cosmetice, acestea fiind doua zone pe care Kuponiada s-a axat in ultima luna.

Cele mai bine vandute cupoane, cele pana in 50 de lei

Citeste si:

Cupoanele care de obicei inregistreaza cele mai mari vanzari sunt cele cu preturi pana in 50 de lei. In general, despre o oferta se poate spune ca a fost una de succes in cazul in care s-au vandut peste 100 de vouchere.

Daca voucherele preferate de cumparatori sunt cele ieftine si cu reduceri cat mai mari, in schimb cele mai profitabile oferte pentru site-urile de cupoane sunt cele din domeniul turismului datorii valorii mai mari a voucherului. Practic, cu cat valoarea voucherului este mai mare si castigul site-ului creste. Rimniceanu nu precizeaza care este procentul retinut de Kuponiada, insa spune ca fiecare oferta este personalizata.

Chiar daca acest model de business s-a dezvoltat in ultimul an, in prezent fiind in jur de 140 de astfel de businessuri fata de doar cateva in toamna lui 2010, micii antreprenori sunt deschisi catre astfel de colaborari.

„In principiu nu este dificil pentru ca multi comercianti nu au posibilitatea sa isi faca o promovare online conventionala. Asadar sistemul acesta e mult mai convenabil pentru ei. E un sistem care iti aduce popularitate dar, in acelasi timp vezi si cati clienti iti trec pragul”, explica directorul de vanzari al Kuponiada.

Insa exista si intreprinzatori care nu se lasa foarte usor convinsi, principalul motiv fiind nesiguranta ca dupa o astfel de campanie clientii vor repeni.

Totodata exista o reticenta si in domeniile in care comerciantilor le este mai dificil sa faca discounturi mari, precum sunt cele pentru vanzari de biciclete, televizoare sau produse de sezon.

Disclaimer: InternetCorp, publisherul wall-street.ro, detine site-ul de reduceri de grup Kuponiada.ro.