In prima faza Kidz.ro a fost un proiect online de publishing dedicat parintilor. Incepand cu 2008, anul inceperii crizei economice, Internet Corp. a decis sa se concentreze exclusiv pe brandurile cele mai importante din portofoliu – wall-street.ro, Kudika si Garbo. Proiectele lansate de putin timp la acel moment, printre care si Kidz.ro, au fost inchise sau integrate in cadrul verticalelor de continut potrivite din punct de vedere al audientei, conform reprezentantilor Internet Corp.

Kidz a devenit o sectiune dedicata mamicilor si parintilor in cadrul Garbo.ro pana astazi, moment la care a redevenit un proiect de sine statator, nu de continut, ci de eCommerce, spune Liana Nicolae, project manager Kidz.ro.

De ce eCommerce? Pentru ca pentru publisherii online este vital sa isi diversifice sursele de venit, iar comertul electronic este o piata in crestere accelerata. Pentru ca peste 2 milioane de femei trec in fiecare luna pragul site-urilor noastre si pentru ca nisa produselor pentru bebelusi este una foarte atractiva din punct de vedere al frecventei de achizitie”, considera ea.

Kidz.ro lucreaza in prezent cu sase furnizori, toti importatori directi exclusivi pentru marcile pe care le reprezinta. In total, site-ul de eCommerce aduce pe piata locala 21 de marci.

“Toate produsele provin din cadrul Uniunii Europene, majoritatea din Italia. Suntem atenti sa fie de calitate ridicata, sa aiba garantie si sa asigure un uz indelungat. Marja de profit pe care o avem este si marja pietei si se situeaza in intervalul de 5% pana la 15%”, mai spune Liana Nicolae.

De ce sa cumperi online?

Se cumpara din magazinele online pentru ca sunt singurele care isi permit sa aiba multe marci, multe produse si pe categorii de varsta diferite. Din pacate pe partea de retail marcile sunt dispersate, iar magazinele sunt putine. Plus ca nu vei gasi toate marcile in magazine, multi importatori aleg sa lucreze doar online.

Preturile sunt de asemenea in general mai reduse online. Transportul este de asemenea o problema – uneori, pentru un nou-nascut, trebuie sa cumperi produse de peste 20 de kg, transportul fiind o problema. Achizitionarea online este rapida si produsul iti vine la usa la doua zile de la plasarea comenzii, puncteaza managerul proiectului.

Citeste si:

Concurenta pe aceasta piata este una majora – peste 50 de site-uri specializate.

“Partea interesanta e ca, inca, cele mai multe sunt afaceri mici, de familie, «de apartament». Cele cu adevarat mari sunt mult mai putine. La o scurta analiza a rezultatelor financiare majoritatea sunt in pierdere. Acest lucru se intampla pentru ca ai nevoie si de experienta de vanzari, dar si de ce inseamna online. Noi venim in spate cu aceasta experianta pe online, in plus avem 2 ani de cand am lansat proiectul Kuponiada, primul din reteaua Internet Corp care nu a fost legat de publishing. Avem echipa care sa asigure sprijin tehnic, avem specialisti in vanzari, avem departament dedicat de marketing, avem resurse la care sa apelam din plin”, spune Liana Nicolae.

Investitia in proiect “nu este una majora”, cea mai mare urmand sa fie directionata, treptat, in marirea echipei.

Principala provocare a Kidz.ro este de a convinge potentialii cumparatori ca este foarte sigur sa achizitionezi online si poti beneficia de un serviciu de relatii cu clientii cel putin la nivelul unui magazin dintr-un mall.

Tu ai cumparat produse pentru copii pe Internet? Ce experiente ai avut? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.