Infrastructure as a service (IaaS), inclusiv cloud computing, stocare si servicii de imprimare, a continuat sa fie segmentul cu cea mai rapida crestere din piata, o evolutie cu 42.4% in 2012 ajungand la 6.1 miliarde de dolari si se asteapta sa creasca cu 47.3 la suta in 2013 la 9 miliarde de dolari.

Advertising in cloud continua sa fie cel mai mare segment al pietei serviciilor de cloud, reprezentand 48% din totalul pietei in 2012. Gartner estimeaza ca din 2013 pana in 2016, 677 miliarde de dolari vor fi cheltuiti pe serviciile de cloud la nivel mondial, dintre care 310 miliarde de dolari, vor reprezenta cheltuielile pentru advertising in cloud.

"Cresterea continua a pietei serviciilor de cloud va rezulta din adoptarea de servicii cloud pentru sistemele de productie si workloads, in plus fata de scenariile de dezvoltare si testare, care au condus, in cele mai frecvente cazuri de utilizare la serviciile publice de cloud din prezent. "Dovada acestei cresteri se regaseste in evolutia cererii pentru serviciile de cloud de la utilizatorii din organizatii, intalnite printr-o crestere a ofertei de servicii de cloud de la furnizori", a declarat Ed Anderson, research director in cadrul Gartner.

Desi exista variatii mari intre subsegmentele de piata ale serviciilor de cloud, cererea semnificativa este anticipata pentru fiecare tip de serviciu cloud oferit. Segmentul de servicii cloud de business process (BPaaS) este al doilea segment – dupa cel de advertising in cloud, care reprezinta 28 la suta din totalul pietei in 2012, urmat de serviciile de aplicatii cloud (Software as a Service [SaaS]) cu 14.7 la suta, sistemele cloud de Infrastructure as a Service (IaaS) cu 5,5 la suta, servicii cloud de management si securitate la 2,8 la suta, iar serviciile de infrastructura a aplicatiilor cloud (Platform as a Service [PaaS]) cu 1 procent.

Citeste si:

Dinamica pietei variaza considerabil atunci cand se analizeaza dimensiunea pietei de cloud si cresterea pietei in diferite regiuni ale lumii. In general, pietele emergente din Asia / Pacific, America Latina, Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa de Nord prezinta cele mai mari rate de crestere, fiind in acelasi timp cele mai mici piete globale. China este o exceptie, fiind atat o piata mare, cat si in continua crestere. De asemenea, pietele mature din America de Nord, Europa de Vest, Japonia si tari mature din Asia / Pacific sunt piete mari cu un ritm mai lent de crestere.

"Desi previziunile de crestere sunt in general ridicate pentru toate regiunile, adoptarea serviciilor cloud variaza in mod semnificativ in functie de tara. Furnizorii nu ar trebui sa presupuna ca o strategie aplicata generic in anumite tari sau regiuni ale lumii va produce acelasi rezultat atunci cand se aplica in alte tari, chiar tari cu caracteristici similare de piata", a declarat Mr. Anderson. "Factorii economici locali, aspectele de reglementare, climatul politic local, peisajul divers al furnizorilor globali si locali, inclusiv furnizorii non-cloud, si alti factori specifici ai fiecarei tari asigura o piata unica in fiecare tara si regiune."

America de Nord, cea mai mare regiune a serviciilor cloud. Europa de Vest, locul 2

America de Nord este cea mai mare regiune pe piata serviciilor cloud, reprezentand 59 la suta din totalul cheltuielilor noi privind serviciile cloud din 2013 pana in 2016. Europa de Vest, in ciuda dificultatilor de crestere din regiune, ramane a doua regiune majora si va constitui 24 la suta din totalul cheltuielilor pentru aceeasi perioada de timp. Cu toate acestea, cele mai mari rate de crestere pentru servicii cloud continua sa provina din regiunile emergente Emerging Asia / Pacific (indeosebi Indonezia si India), marea China si America Latina (indeosebi Argentina, Mexic si Brazilia).

"Furnizorii de servicii IT, in special cei axati pe servicii cloud cu livrare de servicii, inclusiv servicii conexe, trebuie sa ia in considerare aceste piete mature disproportionat de mari in cazul in care doresc sa joace un rol de lider in cresterea serviciilor cloud la nivel mondial. "In mod similar, pietele emergente din Asia / Pacific, marea China si America Latina ar trebui sa fie, de asemenea, luate in considerare pentru furnizori de servicii IT care doresc sa profite de cresterea mare a acestor regiuni, in special America Latina si marea China.", a mai declarat Anderson.