Si suma s-a dovedit a fi foarte mare. Luate impreuna, vanzarile din magazine de aplicatii si din advertising acopera mai putin de un sfert din veniturile generate de dezvoltatori, per total.

In prezent, doar 11% dintre aplicatii sunt platite, pondere care va scadea pana la 7% pana in 2016. Incluzand lucruri precum achizitii din aplicatii, abonamente la aplicatii si pretul efectiv al aplicatiilor platite, veniturile din magazinele de aplicatii se ridica la 8 miliarde de dolari, global.

Advertisingul contribuie cu inca 3,8 miliarde de dolari. In ponderi, aceste cifre sunt echivalentul a 15% si respectiv 7% din piata totala a aplicatiilor, estimata de compania de cercetare la 53 miliarde de dolari.

Restul de bani vine din aplicatii realizate “la comanda” companiilor private. Asa cum in urma cu mai multi ani companii precum Oracle sau SalesForce au reusit sa faca averi din vanzarea de software catre companii, asa si creatorii de aplicatii castiga in prezent “grosul” banilor, din aplicatii realizate “la comanda”.

Citeste si:

La o valoare de 30,2 miliarde de dolari, aplicatiile realizate la comanda acopera 56% din veniturile intregii piete de aplicatii.

Cu toate acestea, numarul dezvoltatorilor care creeaza aplicatii pentru magazine este mai mare decat cel al dezvoltatorilor ce le dezvolta pentru companii, la comanda – circa un milion versus 400.000.

Raportul se bazeaza pe chestionarea a 6.000 de dezvoltatori din 115 tari.