Pe langa acest lucru, Liana ar interzice trusturilor de presa “sa se vanda ieftin”, a spus ea, intr-un scurt interviu acordat wall-street.ro. “Televiziunea are inca partea leului, detinand peste 70% din piata de advertising. Nu exista capital strain in investitiile de inventory romanesc. Toate acestea pana la criza din 2009, care a schimbat 90% toata piata de marketing a Romaniei. Imi amintesc cum vedeam la fiecare pas panouri publicitare goale”, spune ea.

Similar si la inceputul anilor 2000, cand piata online din Romania inca nu era in voga. “Nu se masurau rezultatele, unicii, afisarile iar raportul pret-calitate era foarte slab, pretul fiind mare si calitatea…proasta”, considera Marin Liana.

In 2014 insa publicitatea online continua sa creasca, desi televiziunea are inca partea leului mai ales dupa recenta Ordonanta de Urgenta care aproape ca a distrus piata de media-buying. “Multe agentii de media buying trebuie sa se reinventeze, si o parte din agentiile fara target cauta sa se reprofileze. Din pacate se revine la actionarea tip haos fara pic de strategie si in lipsa unui plan de afaceri. Acest lucru dauneaza in primul rand clientilor care sunt asaltati de asa zisele «agentii de marketing» care brusc si-au schimbat titulatura din agentie de publicitate, dupa noua Ordonanta”.

Nu exista strategii de moda veche sau care nu au impact, exista doar strategii prost gandite sau prost implementate.

Intrebata ce sfaturi ar putea oferi tinerilor antreprenori din eCommerce care au un buget limitat la circa 15.000 de euro si vor sa investeasca in online, Liana nu a ezitat sa puncteze cateva idei: “Business networking, evenimente de CSR, aparitii in mass media de business si online marketing. In primul rand trebuie sa isi cunoasca foarte bine brand-ul: sa stie cine sunt, ce scop au, cu ce se diferentiaza fata de concurenta, cui se adreseaza, de cate puncte tari beneficiaza. Este vital pentru business sa beneficieze de o strategie de marketing bine planificata, implementata si monitorizata. Un proverb chinezesc spune ca un doctor este platit atata timp cat pacientul este sanatos. Raportat la serviciile de Marketing, atata timp cat rezultatele strategiei sunt cele scontate, specialistul in marketing si-a atins targetul. Mai complicat este cu «pacientul» care de obicei nu il asculta”, subliniaza Liana.

In ceea ce priveste afacerile proprii, Liana Marin afirma ca doreste sa creasca cota de piata a companiei in 2015 cu 30% fata de anul precedent, vanzarile la nivel national cu 35% si doreste sa dezvolte portofoliul de clienti cu 50% fata de anul 2014.

Pagina web a companiei MMC este in reconstructie datorata implementarii rebranding-ului din acest an.Liana Marin subliniaza ca "In mod sigur clientii MMC, vor fi foarte multumiti de noul branding care ii va inspira!".Momentan noutatile paginii web MMCtm.ro sunt confidentiale, pana la momentul implementarii.

Citeste si:

“Intr-o lume a schimbarilor si ideilor inovatoare, companiile simt nevoia unor strategii de marketing inedite si a unei identitati de brand puternice. Punand viziunea in actiune, cu 200 de proiecte pentru companii medii si mari cu diferite domenii de activitate, cu o vasta experinta in antreprenoriat, marketing si brand, MMC ofera solutii de succes in fata oricarei provocari.

“Anul acesta brand-ul nostru a trecut printr-o spectaculoasa faza de rebranding, (realizat de partenerul nostru outsourcing, Tudor Vreme) care a fost lansat la Business Days Timisoara. Am decis sa pastram numele scurt MMC, dar care va insemna Marin Marketing Companies. Numele vechi, Mass Media Consulting, ramane un co-brand exclusiv pentru consultanta media. Nu ne reinventam, nu refacem totul, nu o luam de la capat, ci punem o serie de accente in imaginea companiei noastre, accente care ne definesc si ne individualizeaza. Consideram ca, la anumite intervale de timp, profilul oricarei companii sau firme trebuie conturat mai pregnant, cu atat mai mult cu cat dezvoltarea – cand ea exista! – o impune”. Printre serviciile oferite de companie se numara marketing outsourcing in Timisoara, Cluj si Bucuresti, campanii de marketing targetate, consultanta de marketing si brand, realizare de audit. |

“Marketingul este o stiinta extraordinara: creste cu fiecare ora care trece. Baza marketingului ramane aceeasi dar strategiile variaza de la o piata la alta, de la o tara la alta…mai exact de la un specialist la alt specialist. Este fascinant, descoperi in fiecare zi lucruri noi, obtii rezultate remarcabile si ajungi sa cresti odata cu clientii. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, au aparut noi solutii de smart marketing adaptate noilor nevoi ale evolutiei globale, dar care au la baza tot stiinta marketingului. Nu exista strategii de moda veche sau care nu au impact, exista doar strategii prost gandite sau prost implementate”.

Cat de des va cer clientii proiecte de marketing pe mobile? Cat de des pe ALTE retele decat Facebook?

Potentialul de crestere al industriei de marketing online devine din ce in ce mai ridicat. Publicitatea in mediile online a crescut depasind pragul de peste 140 de miliarde dolari, la nivel mondial, Google detinand 32,4% si Facebook 8%. “Advertiserii sunt foarte interesati de expunere pe social media, asa ca orice platforma care ar putea fi monetizata este binevenita, iar aditia noilor tipuri de reclame si posibilitati de achizitionare de pe Twitter se traduce in cresterea puternica a veniturilor companiei”.

Doua proiecte de succes international

Liana ofera doua exemple de proiecte care au succes pe plan international. Unul dintre ele porneste de la Frans van Houten , CEO Philips, care isi schimba strategia de business in urmatorul an, concentrandu-se pe o noua abordare a tehnologiei. “Mai exact, exista acum doua companii separate, respectiv MedTech si Lighting. Ambele pastreaza brandul Philips si ambele au la baza dorinta de a inova .Noul concept este ”light as a service” Mai exact, ca si in cazul ”software as a service”, unde clientul nu cumpara propriu-zis un program, ci il inchiriaza lunar, la fel si in cazul ”light as a service”, utilizatorii nu cumpara solutiile Philips, ci platesc lunar o suma pentru a beneficia de ele.Genial, nu?”, intreaba, retoric, Liana Marin.

Lancaster Paris: Desi se preteaza a fi un brand pentru sesiuni de shopping individuale, au lansat in ultimii ani doua magazine online si incepand cu anul 2014, au intrat cu promovare agresiva si pe piata din Romania. Strategia de comunicare a fost realizata prin marketing afiliat. Afilierea la site-urile targetate se realizeaza intodeauna dupa efectuarea unor studii de piata calificate.