O parte dintre operatorii si agentii din portul Constanta, reuniti in cadrul organizatiei patronale "Operatorul Portuar", au decis sa infiinteze o companie de investitii prin care sa cumpere actiuni la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime.

"Operatorul Portuar are acelasi interes ca si Administratia Porturilor Maritime. Interesul nostru este sa dezvoltam portul, sa crestem fluxul de marfuri si sa utilizam capacitatile cat mai bine", a declarat agentiei Mediafax Niculae Dusu, actionar al operatorului portuar Socep Constanta (SOCP), unul dintre membrii patronatului interesat sa preia actiuni la port.

In cadrul organizatiei patronale "Operatorul Portuar" activeaza aproximativ 30 de operatori portuari si agenti.

Actionarul majoritar al Administratiei Porturilor Maritime Constanta este Ministerul Transporturilor, cu 60% din titluri, in vreme ce Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare participatii de 20%. Ministerul Transporturilor intentioneaza sa cedeze 13% din actiuni Primariei Constanta si sa listeze pe bursa o participatie de 14% din capital.

Cititi mai mult pe aceasta tema in articolul Liberali doar in carnetul de partid: sapte parlamentari se opun "cu fermitate" listarii pe bursa a Portului Constanta

"In acest fel vom avea un echilibru perfect intre autoritatea centrala si autoritatea locala, adica Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta va avea 33%, asigurand in acest fel egala reprezentare a intereselor centrale si locale in portul Constanta, 34% ajungand in sfera privata. (...) Avantajul scoaterii pe bursa a 14% este reprezentat de transformarea Administratiei Portului Constanta in companie publica, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operatiunilor, pentru ca fara aceasta transparentizare nu este posibila listarea pe bursa. Acest lucru va duce in mod evident la cresterea investitiilor in portul Constanta si in mod inevitabil la cresterea activitatii economice a operatorilor privati", a declarat la finele lunii martie ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Dusu a precizat ca membrii organizatiei patronale au decis sa participe impreuna la privatizarea portului pentru a avea "o singura voce" in cadrul operatiunii, dar participatiile fiecaruia in cadrul vehicului de investitii nu au fost deocamdata stabilite.

"Plasamentul in actiunile Administratiei Portuare este unul bun, cred eu. In rest, esti un investitor, un actionar, sa faci in asa fel incat administratia portuara sa functioneze pe principii de eficienta si sa-si atinga obiectivele. De multi ani de zile, din cauza schimbarii permanente a conducerii, au fost multe lucruri lasate deoparte", a spus Dusu.

Omul de afaceri este si proprietarul producatorului de materiale de constructii Celco Constanta.

Referindu-se la preluarea de catre Primaria Constanta a unui pachet suplimentar de actiuni, Dusu a afirmat: "Nu este niciun fel de problema. Poate ca este mai bine, sunt constantean, imi convine ca orasul sa aiba detinere acolo. Dar, cu cat se privatizeaza mai repede, cu atat mai bine, pentru ca atunci influenta politicului se diminueaza, intram pe principiul de eficienta, urmarirea activitatii corecte si a intereselor portului".

Ministrul Transporturilor a afirmat in urma cu o luna ca evaziunea din Portul Constanta trece de 40%, iar preturile pentru inchirierea danelor sunt prea mici.

Pe de alta parte, Consiliul Local Constanta l-a desemnat saptamana trecuta pe reprezentantul sau in AGA Administratiei Porturilor Maritime sa verifice nivelul chiriilor in port, pentru a vedea daca sunt operatori care platesc mai putin decat altii.

Cooperarea dintre Administratia Porturilor Maritime si Autoritatea Portului Rotterdam a fost unul dintre subiectele discutate miercuri de Dan Sova cu ministrul Comertului Exterior din Olanda, Lilianne Ploumen.

"Partea olandeza si-a reiterat interesul de a participa in calitate de partener strategic in dezvoltarea Portului Constanta, datorita potentialului acestuia. Zona de Sud a Portului este de interes major pentru investitorii straini, Autoritatea Portului Rotterdam fiind unul dintre cei care si-au exprimat interesul. Pentru investitia din Zona de Sud a Portului Constanta este posibil a fi folosita si noua Lege a Parteneriatului Public - Privat", a anuntat ministerul Transporturilor, intr-un comunicat.

Administratia Porturilor Maritime Constanta estimeaza un profit brut de 38,2 milioane lei in acest an, cu 34% mai mare fata de cel prevazut in bugetul aprobat pentru 2013, si a programat investitii de 449,79 milioane lei, in crestere cu 26% fata de nivelul bugetat anul trecut.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri