Capitalul social al companiei a fost majorat cu 3,2 milioane lei, ajungand astfel la 3,3 milioane lei (circa un milion de euro), el fiind detinut aproape in intregime de Barbut, cu exceptia unei actiuni, adica 0,00003%.

„Am hotarat transformarea in S.A. pentru a putea realiza o oferta publica initiala (IPO) pe una din bursele romanesti, a afirmat Barbut. Am ales deja compania de consultanta financiara pentru definitivarea prospectului de emisiune, ea urmand sa fie anuntata inaintea listarii la bursa. In ceea ce priveste dorinta atragerii unui fond de investitii important, care ar fi trebuit sa asigure infuzia de capital care sa permita finantarea programelor investitionale pentru acest an si cel viitor, am decis sa renunt la acest proiect datorita conditiilor solicitate”.

Cifra de afaceri a Adeplast S.A. din primele trei trimestre ale acestui an a fost de 24,993 milioane euro, profitul net ridicandu-se la 3,6 milioane euro. Oferta companiei cuprinde mortare, adezivi pentru placi ceramice, gleturi, sape, chituri de rostuit, pardoseli industriale, mortare mecanizate, mortarele si sapele fiind oferite si in sistem siloz mobil.

„Presedintele consiliului de administratie si director executiv al Adeplast S.A. este germanul Rudolf Sutter, care a fost director de fabrica, timp de 15 ani, la compania multinationala de productie a mortarelor uscate Hasit Germania, a declarat dl. Barbut. In urmatoarele saptamani echipa va fi completata si de un director financiar cu experienta”.

Compania isi propune pentru perioada urmatoare investitii de aproximativ 20 milioane de euro, care se vor concretiza in finalizarea investitiei de la fabrica din Oradea, marirea parcului auto, construirea unei fabrici de vopsele si tencuieli decorative la Oradea precum si a unei alteia la Ploiesti, care va deveni operationala cel mai tarziu pana la data 31 mai 2008, ea urmand sa fie total automatizata cu o productie de 180 tone pe ora de adezivi si mortare uscate.

Citeste si:

„Pentru a putea finaliza programul investitional, am achitat din fonduri proprii toate avansurile catre furnizori de utilaje, circa 4 milioane euro, restul sumei urmand a fi asigurat din credite bancare, a precizat Barbut. In urmatoarele trei saptamani vom depune cererea de finantare catre primele cinci banci romanesti. Fondurile pe care le vom obtine in urma listarii la bursa, vor fi folosite atat pentru constructia unei a treia fabrici cat si pentru achitarea creditului obtinut”.

La sfarsitul lunii aprilie Marcel Barbut a devenit asociat unic al Multistar Prod, moment in care domnia-sa declara ca „mediul concurential solicita raspunsuri concrete la solicitarile pietei, motiv pentru concentrarea capitalului companiei, ceea ce va permite, in primul rand, luarea deciziilor strategice in mod rapid”.

Conform prognozelor, segmentul mortarelor uscate va inregistra in urmatorii 4 ani o crestere de peste 70%. In acest moment, consumul din Romania de mortare pentru tencuieli este de aproximativ 13 kg/locuitor/an.

Principalii concurenti ai Adeplast S.A., care a realizat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 91,1 milioane lei, sunt Henkel Bautechnik si Baumit. Studii efectuate de societati specializate indica faptul ca pe piata mortarelor din Romania sunt active circa 60 de companii.