Inainte de criza, problema era sa gasesti terenuri la preturi bune, in ultimii ani pretul a scazut, dar problemele achizitiilor de terenuri nu au disparut.

„In urma cu doi ani cand am hotarat sa vedem ce terenuri sunt pe piata. Au aparut si telefoanele de la agentii imobiliari. Primul telefon pe care l-am primit a fost de la o persoana care a venit sa ne spuna ca are un teren in centru si sa ne intalnim a doua zi ca sa ni-l arate. A venit intr-un Rolls Royce Phantom. Nu aveam de gand sa platim un pret atat de mare pentru teren. Ulterior, ne-am intalnit cu patru persoane care au venit sa ne spuna ca au un teren cu 6 proprietari diferiti, dar sa nu ne facem griji ca rezolva ei, mai mult daca mai avem astfel de probleme sa le spunem. Nu am indraznit sa intreb cum rezolvau problemele. Intre timp agentul imobiliar s-a mai profesionalizat”, povesteste Lund.

Totusi, chiar daca preturile sunt mult mai realiste, problemele nu au disparut in totalitate, infrastructura ramane o piedica in dezvoltarea proiectelor companiei.

Kika vrea sa inceapa in termen scurt constructia a doua noi magazine in Romania, in nordul Capitalei si in Constanta, ambele proiecte anuntate din 2011, dar care nu au inceput inca din cauza terenurilor. Compania de mobila are in prezent un singur magazin in Romania, in cartierul bucurestean Militari, deschis dupa o investitie de 31 mil. euro in 2008. Pentru celelalte doua magazine investitiile sunt estimate la 25-30 milioane euro. Pe termen lung compania vrea sa detina 7-8 magazine in Romania, iar in prezent mai are terenuri in Oradea si Timisoara.

„In nordul Bucurestiului am aflat ca nu putem folosi 30% din suprafata terenului pentru ca sunt planuri pentru constructia de drumuri in zona. Astfel ar trebui sa investim cu 20% mai mult in magazin pentru o parcare subterana. In Constanta, trebuie sa facem infrastructura inainte de a incepe magazinul, pentru a putea sa ajungem la teren. Lipsa infrastructurii este o problema majora in Romania”, spune Lund.

Citeste si:

Suprafetele magazinelor din Baneasa si Constanta vor fi mai mici decat cea a unitatii din Militari. Acestea se vor incadra intre 12.000-15.000 metri patrati.

Magazinul din Militari inregistreaza in weekend un trafic de peste 1.000 de vizitatori, in timp ce comanda medie se ridica in 2011 la 100 de euro.

kika a raportat in 2010 o cifra de afaceri de 48,6 mil. euro (11,5 mil. euro) si pierderi de 11,6 mil. lei (2,76 mil. euro), in scadere fata de rezultatul raportat in 2009, de 16,9 mil. lei (3,99 mil. euro), potrivit datelor furnizate de Ministerul de Finante.

Sursa foto: FreeDigitalPhotos.net