Compania de consultanta imobiliara a intervievat retailerii din Europa, America si Asia pentru a afla numarul de magazine pe care acestia vor sa le deschida in acest an si pietele de care sunt interesati. Romania a fost indicata de 9% dintre retaileri ca posibila tinta pentru investitii in acest an, scrie Mediafax.

Romania a urcat astfel 13 pozitii fata de clasamentul de anul trecut, unde se plasa pe locul 35, in conditiile in care 6% dintre retailerii intervievati (8 companii) au indicat piata locala ca posibila tinta pentru extindere anul trecut. Romania este totusi mai atractiva decat alte tari din Europa Centrala si de Est, respectiv Slovacia si Slovenia, unde 8%, respectiv 7% dintre companii vor sa se extinda in acest an, Grecia (6%) si Bulgaria (4%), in timp ce Cehia (13%) si Polonia (14%) se plaseeaza inaintea pietei romanesti.

Germania si-a pastrat pozitia dominanta, pentru al doilea an consecutiv, ca cea mai populara destinatie comerciala din lume, 40% dintre retailerii chestionati urmeaza sa deschida un magazin in aceasta tara in 2015.
Marea Britanie se afla pe locul secund, cu 33% dintre retaileri, iar Franta pe trei, cu 31%.

Citeste si:

Brandurile originare in Germania, Marea Britanie, SUA si Italia sunt printre cele mai active in ceea ce priveste expansiunea internationala.

"Principalele provocari pe care comerciantii trebuie sa le infrunte in 2015 sunt cresterea costurilor, un mediu de afaceri omni-channel si schimbarile in comportamentul consumatorilor. Astfel, comerciantii au inteles ca pentru o reprezentare eficienta a brandului este extrem de important sa mentina o retea extinsa de magazine. Costurile asociate cu deschiderea unui magazin nou intr-o zona premium sunt extrem de mari, astfel comerciantii incep sa se uite inspre zone comerciale noi, atipice", a declarat, Peter Gold, head of cross-border retail CBRE.

Magazinul fizic continua sa reprezinte destinatia de cumparaturi preferata a consumatorilor. Astfel 21% dintre comercianti planuiesc sa deschida intre unul si cinci magazine in regiunea Europa, Orientul Mijlociu si Africa pana la sfarsitul anului. Expansiunea la scara mare, adica deschiderea a peste 40 de magazine, este in descrestere, astfel doar 9% dintre retaileri vor adopta o astfel de politica in 2015.