Gustul, prețurile accesibile și servirea rapidă – acestea sunt elementele cheie pe care șeful KFC la nivel global le promite pentru clienții lanțului de restaurante. Venit în România pentru prima dată, Sabir Sami spune că țara noastră are potențial pentru extinderea lanțului KFC și s-a declarat mulțumit de colaborarea cu Sphera Group, compania care deține dreptul de a opera francizele KFC, Pizza Hut și Taco Bell la nivel local.

”Dacă mă întrebi care este cel mai important factor de care țin cont clienții KFC atunci voi spune gustul produselor, un gust care să îndeplinească standardele noastre. Prețurile accesibile sunt al doilea element essential. Nu suntem restaurant de fine dining așa că trebuie să avem prețuri accesibile. Nu în ultimul rând, KFC este un ‘fast service restaurant’ nu ‘slow service’, așă că rapiditatea și calitatea serviciilor sunt foarte importante. Aceste trei elemente sunt esențiale și ne vom concentra pe ele”, a declarat Sabir Sami CEO, KFC Division în cadrul YUM!, compania care operează la nivel global brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell.

YUM! este francizorul principal pentru Sphera Franchise Group, holdingul care deține compania ce operează brandul KFC în România. Un francizor principal predă controlul activităților de franciză, pe un teritoriu specificat, unei companii – în cazul de față, celor cinci companii deținute de Sphera Group și care operează brandurile KFC în România, Republica Moldova și Italia, precum și Pizza Hut și Taco Bell în România.

Sfatul meu pentru antreprenori? Să nu uite care este core business-ul lor, să nu uite care sunt elementele esențiale pentru clienți. Mulți își pierd această perspectivă odată cu dezvoltarea businessului

Sabir Sami, CEO, KFC Division în cadrul YUM!

KFC tocmai a atins borna de 1.000 de restaurante deschise în Europa Centrală și de Est (ECE). Compania își propune să deschidă anual 100 de restaurante.

KFC vrea ca în următorii ani toate tranzacțiile clienților să se facă digital, adica la kiosk-uri de comandă, prin aplicație sau prin intermediul serviciilor de livrare. În prezent, 46% dintre tranzacții sunt digitale la nivel global, cele mai bune procente fiind înregistrate în țări precum Franța, unde raportul ajunge la aproximativ 70%.

În ciuda faptului că brandul se concentrează puternic pe digitalizarea tranzacțiilor, Marian Gogu, General Manager al KFC România, a declarat anterior că lanțul nu va renunța niciodată la angajații umani. Declarația a venit în contextual în care în retailul românesc și cel internațional se vorbește tot mai des despre înlocuirea angajaților cu case automate.

Ca volum de vânzări în restaurantele KFC, România se află în top 5 țări din regiunea ECE. Alți lideri la vânzări pentru KFC sunt francizele din Polonia, Grecia și Cehia.

”Vedem potential uriaș de creștere și dezvoltare peste tot, în aproape toate regiunile: În Asia, în America de Sud, în Europa de Est, în România și chiar și în SUA. România poate contribui cu o creștere de două cifre la creșterea numărului de restaurante”, spune Sabir Sami.

YUM! predă un contract de franciză către Sphera Group pentru fiecare nou restaurant KFC deschis în România. Fiecare contract, valabil separat pentru fiecare restaurant/locație KFC, este prelungit la fiecare 10 ani. În România există deja peste 100 de restaurante KFC, primul fiind deschis în 1997, la Piața Romană, în București. Reprezentanții YUM! fac periodic inspecții neanunțate în restaurantele KFC din România, pentru a verifica dacă sunt menținute standardele brandului, valabile la nivel global.

Creștere puternică a profitului Sphera, după aplicarea unei ”strategiei eficiente de stabilire a prețurilor”

Sphera Franchise Group a înregistrat un record de vânzări în primele 9 luni din acest an, cifra depășind 1 mld. lei, adică o creștere de 12,7% față de aceeași perioadă a anului 2022. Grupul și-a îmbunătățit semnificativ profitabilitatea în primele trei trimestre, cu creșteri de două cifre ale profitului operațional al restaurantelor și EBITDA normalizată și creșteri de trei cifre ale profitului operațional și profitului net.

KFC România rămâne principalul contributor la veniturile totale înregistrate de Sphera, cu vânzări de peste 776 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 13,2% față de aceeași perioadă din 2022. Marjele de profit sunt de două cifre, cu un profit operațional al restaurantelor de 89,6 mil. lei (+31,4% an/an), o EBITDA normalizată de 81,7 mil. lei (+28,7% an/an) și un profit net normalizat de 51,3 mil. lei (+29,3% an/an).

Ca urmare a ceea ce compania numește ”o strategie eficientă de stabilire a prețurilor” dar și a unor volume de vânzări mai mari, Sphera a raportat un profit operațional al restaurantelor de 100,4 milioane lei pentru primele nouă luni ale anului 2023, reflectând o creștere de 55% față de anul precedent.

Sursa foto: Sphera / KFC

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri