In prezent, magazinul online Praktiker pune la dispozitia clientilor circa 8.000 de produse, ceea ce reprezinta aproximativ 20% din totalul reperelor pe care acestia le pot gasi la rafturile celor 27 de magazine fizice pe care le detine compania la nivel local.

Praktiker a inaugurat platforma de ecommerce in primavara acestui an. Intr-un interviu acordat Praktiker, Isabelle Pleska, CEO-ul Praktiker Romania, sublinia faptul ca parte a strategiei companiei de a redeveni profitabila intr-o piata extrem de concurentiala va fi deschiderea magazinului online, care ar urma sa impinga vanzarile companiei spre omnichannel.

“Lansam un nou segment de business in cursul lunii aprilie, pe care l-am pus la punct in ultimul an. Va fi o lansare rapida care va avea loc din aceasta luna. In acest moment ne aflam in plin proces de testare a platformei. In online este viitorul oricarui retailer”, a precizat Isabelle Pleska, la inceputul lunii aprilie.

Praktiker vrea 20.000 de produse listate online pana la finalul anului: materialele de constructii, cel mai dificil de vandut

Contactati de catre wall-street.ro, reprezentantii Praktiker sustin ca pana la finalul acestui an, numarul de produse disponibile in magazinul online ar urma sa ajunga la 20.000 de repere, ceea ce ar insemna ca aproape jumatate din totalul solutiilor care sunt disponibile in magazine, sa fie disponibile si utilizatorilor care plaseaza comenzi online.

Singurul impediment, insa, va fi legat de transportul materialelor de constructii de volum, comenzile fiind pentru moment limitate la o greutate de cel mult 5 kg, din cauza ca pe timpul transportului sau a manipularii produselor se pot intampina probleme.

„Materialele de constructii grele ar putea intra in partea a doua a anului. Momentan, adezivii nu sunt disponibili pentru livrarile online si nici gama de vopsele mai grele de 750 ml. (...) In momentul de fata parchetul se poate cumpara online, precum si mobilierul de casa”, au spus reprezentantii companiei.

Citeste si:

Reprezentantii Praktiker se astepta ca rata de conversie a magazinului online sa fie de 1% din traficul online.

„In prezent inregistram peste 20.000 vizitatori unici pe zi. Lansarea magazinului online va duce la o crestere a numarului acestora, iar valoarea medie a bonului in online este peste cea inregistrata in magazinele fizice”, au mai precizat oficialii companiei.

Praktiker sustine ca inca de la lansarea variantei beta a site-ului si pana in prezent inregistreaza, in medie, aproximativ 30 de comenzi pe zi, iar cele mai vandute game de produse sunt mobilierul si solutiile pentru gradina.

Praktiker, liderul pietei locale de bricolaj inainte de debutul crizei, companie care a resimtit cel mai amar gust al declinului din piata de bricolaj, a vazut din nou "luminita de la capatul tunelului" in anul 2014, afacerile companiei revenind pe plus, la fel si profitul. Retailerul de bricolaj se asteapta ca in acest an sa inregistreze un plus de 10% la vanzari si sa depaseasca pragul de 150 de milioane de euro.

Piata de bricolaj este dominata in prezent de doua business-uri cu capital autohton – Dedeman si Arabesque - , in cursa pentru completarea podiumului fiind mai multe grupuri, printre acestea numarandu-se Leroy Merlin, Praktiker, Kingfisher sau Hornbach.