Potrivit datelor unui studiu realizat de ASSA ABLOY Opening Solutions România, liderul pieței locale în soluții de acces, clienții români demonstrează un nivel excepțional de conștientizare în ceea ce privește securitatea locuințelor. Trei sferturi dintre cei chestionați consideră că securitatea încuietorilor, ușilor și a sistemelor de acces este esențială, iar 53% afirmă că nu fac compromisuri când vine vorba de siguranța locuinței.

Acest studiu, realizat de filiala locală a grupului suedez ASSA ABLOY, arată că 55% dintre români sunt conștienți de beneficiile oferite de soluțiile smart în comparație cu cele tradiționale, în timp ce 54% acordă o importanță deosebită achiziționării unui brand bine-cunoscut.

„Un procent de 77% dintre gospodăriile din România au cumpărat în ultimii 10 ani un sistem de securitate nou sau, cel puțin, iau în considerare acest lucru. Ponderea acestora crește în special odată cu mărimea orașelor în care locuiesc, ajungând la 85% în cele de peste 100.000 de locuitori”, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY Opening Solutions România.

Principalul motiv pentru schimbarea sau îmbunătățirea sistemelor de securitate este defectarea acestora, conform studiului. Alți factori care influențează decizia de achiziție includ conștientizarea vulnerabilității încuietorilor standard, sentimentul general de nesiguranță, confruntarea cu amenințări directe sau influența reclamelor.

„Atunci când vine vorba de achiziționarea unui sistem de securitate, prețul este cel mai important aspect pentru clienți, urmat îndeaproape de calitatea produsului. Nivelul sau clasa de securitate este al treilea factor crucial. De asemenea, clienții menționează adesea recomandarea unui specialist și caracteristicile tehnice specifice, urmate de perioada de garanție și experiența anterioară pozitivă”, subliniază reprezentantul ASSA ABLOY Opening Solutions România.

Cum arată clientul de sisteme de acces

Analiza efectuată de companie distinge mai multe tipuri de clienți în funcție de atitudinea lor față de securitatea locuinței și comportamentul de cumpărare, punând în evidență trei categorii principale: clientul modern (22%), cel exigent (19%) și cel conservator (19%). În același timp, consumatorul orientat către preț (15%) și cel pragmatic (13%) reprezintă segmente cu o pondere mai mică.

Clienții din categoria modernă sunt cei care adoptă soluții adaptate tendințelor tehnologice și sunt în principal tineri, cu nivel de educație mediu și venituri familiale de peste 10.000 RON, cu domiciliul în orașe cu peste 100.000 de locuitori. Pe de altă parte, cei exigenți sunt în general persoane în vârstă de peste 50 de ani, cu educație superioară, deținătoare de apartamente. Pentru aceste două categorii, securitatea locuinței are o importanță deosebită, iar achizițiile lor includ în mod obișnuit soluții smart sau produse de brand recunoscute. Clienții conservatori, în schimb, sunt în general bărbați cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani și cu educație medie. Aceștia fac achiziții doar atunci când produsul actual se defectează, iar mulți dintre ei au achiziționat doar sisteme de securitate de bază în ultimii 10 ani.

Cumpărătorii orientați către preț și cei pragmatici sunt în general caracterizați de venituri reduse. Cei din prima categorie preferă adesea încuietorile clasice, punând mai puțin accent pe securitate, în timp ce clienții pragmatici, deși nu sunt atrași de mărcile scumpe, se concentrează mai mult pe raportul calitate-preț și au achiziționat diverse tipuri de produse de securitate pentru casă.

Brandul Yale, lider de piață

Yale se evidențiază ca un lider incontestabil pe piața românească, atât prin gradul de conștientizare, cât și prin numărul mare de achiziții asociate cu această marcă. Conștientizarea spontană a brandului Yale în rândul producătorilor de încuietori și cilindri se situează la 22%, fiind mai pronunțată în gospodăriile cu venituri mai ridicate, în rândul bărbaților și al persoanelor cu vârsta peste 60 de ani.

De asemenea, Yale domină piața în categoria încuietorilor simple/cilindrice, fiind alegerea a 51% dintre consumatori. În ceea ce privește încuietorile cilindrice avansate și lacătele, Yale ocupă o cotă semnificativă, fiind achiziționat de 48%, respectiv 40% dintre clienți. Florin Tihulcă subliniază că înțelegerea profundă a nevoilor legate de securitatea locuinței este esențială, iar această tendință reflectă preocuparea românilor pentru siguranța și confortul familiilor lor.

Despre ASSA ABLOY

ASSA ABLOY, companie suedeză, este liderul global în soluții de acces, dedicat satisfacerii nevoilor utilizatorilor finali de securitate, siguranță și confort. De la înființarea sa, în 1994, ASSA ABLOY a crescut dintr-o companie regională într-un grup internațional cu aproximativ 61.000 de angajați, operațiuni în peste 70 de țări și vânzări de aproape 12,3 miliarde euro. Pe segmentul de securitate electromecanică, Grupul are o poziție de lider în domenii precum controlul accesului, tehnologia de identificare, automatizarea intrărilor și securitatea hotelieră.
ASSA ABLOY a intrat pe piața din România în 1994, prin preluarea Urbis - marcă recunoscută a produselor de securitate din România. Cu o expertiză de peste 45 de ani, ASSA ABLOY Opening Solutions România activează cu succes pe piața sistemelor de închidere din România, oferind produse la standarde de calitate și durabilitate ASSA ABLOY. Forţa ASSA ABLOY constă în portofoliul de mărci divers, care include unele din cele mai cunoscute şi mai de încredere nume din industria sistemelor de închidere: ASSA, ABLOY, Yale, HID, TESA, effeff și altele.
Pe plan local, ASSA ABLOY comercializează soluții de acces prin divizia Opening Solutions. Grupul ASSA ABLOY deține, de asemenea, o unitate de producție la București - centru de excelență European pentru broaște și componente ștanțate și tăiate cu laser. Grupul mai este prezent, în Romania, prin încă două divizii – ASSA ABLOY Entrance Systems și ASSA ABLOY Global Solutions.

Sursa foto: ASSA ABLOY Opening Solutions România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri