Potrivit EuroMetropola, punctele de maxim interes in evolutia segmentului "office" continua sa ramana centrul si nordul Capitalei, in ciuda faptului ca in ultima perioada cele mai multe investitii imobiliare s-au concentrat pe acest spatiu, iar disponibilitatea terenului este limitata.

"Nordul se dovedeste a fi cea mai activa zona in ceea ce priveste investitia in spatii de birouri, aproximativ 50% dintre solicitarile potentialilor clienti fiind pentru office buildingurile din acest spatiu. La o distanta mica (30 – 40% din cereri) se afla si zona centrala, in special Piata Univeristatii - Piata Unirii – Palatul Parlamentului. Restul de 10% este dat de interesul clientilor pentru celelalte zone, dar in acest sens se va inregistra un trend descendent", sustine Mihai Iorgulescu, reprezentantul departament office in cadrul companiei imobiliare EuroMetropola.

Analistii imobiliari sustin ca "lupta" in sectorul office se da pentru suprafetele cuprinse intre 150 – 1.000 mp, al caror pret variaza intre 17 – 35 euro/mp, in zona de nord si 15 – 28 euro/mp, in centrul Capitalei. Potrivit EuroMetropola, pretul variaza si in functie de finisajele si facilitatile pe care cladirea le ofera. "Diferenta de pret intre spatiile de clasa A si B este de 5%, maxim 20%", adauga consultantul EuroMetropola.

Citeste si:

In ceea ce priveste suprafetele mai mici, care nu depasesc 400 mp, acestea reprezinta optiunea nr. 1 pentru IMM-uri, care in foarte multe situatii aleg sa-si instaleze birourile in cadrul unei vile sau intr-un office building de dimensiuni mai reduse: "70 – 80% din cererile pentru vilele destinate unui proiect office sunt pentru zona de nord, 10% pentru zona centrala, in special Piata Unirii si Universitatii si restul de 10% pentru celelalte zone", afirma specialistul imobiliar.

Spre deosebire de office building, "pretul de inchiriere al vilelor cu scopul de a amenaja un birou porneste de la 10 euro, in zona centrala si 12 – 13 euro in zona de nord, ajungand la 18 - 22 euro in centru, respectiv 24 de euro in nord.

Totodata, raportul dintre clientii-cumparatori si clientii "chiriasi" este dezechilibrat, cei din urma fiind mult mai numerosi. Astfel, consultantul EuroMetropola arata ca "indiferent de cat capital de investit are o companie, de cele mai multe ori aceasta prefera sa inchirieze spatiul in care urmeaza sa isi desfasoare activitatea. "85% - chiar 95% dintre firmele care isi cauta un spatiu office aleg varianta inchirierii si doar 5% merg pe optiunea de a cumpara spatiul respectiv", mai spune consultantul imobiliar.