“Monitorul preturilor este in etapa testelor tehnice si in scurt timp va fi lansata faza pilot, pentru Bucuresti. Ca urmare, accesand aceasta platforma, consumatorii vor putea primi informatii privind preturile unor cosuri de produse alimentare, comercializate in magazinele marilor lanturi comerciale”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedinte Consiliul Concurentei, pentru WALL-STREET.RO.

Pe aceasta platforma online ar urma sa fie afisate preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei. Prin afisarea acestor preturi, consumatorii vor putea compara si identifica magazinele cu cele mai mici preturi.

Monitorul preturilor va avea scopul de a stimula concurenta intre marii comercianti, ceea ce ar putea sa conduca la o scadere a preturilor produselor. Potrivit lui Chiritoiu, la acest proiect participa aproape toate retelele mari de comercianti.

Monitorul Preturilor, estimat pentru jumatatea anului

Monitorul Preturilor, estimat pentru jumatatea anului

Citeste si:

Site-ul va fi gestionat de Consiliul Concurentei in parteneriat cu agentia de cercetare de piata Nielsen si cu GS1, pe partea tehnica. Lista produselor ale caror preturi vor putea fi comparate pe aceasta platforma a fost definita de Consiliul Concurentei impreuna cu firma Nielsen.

Preturile vor fi transmise de catre retaileri, fiind incarcate automat in cadrul platformei administrate de GS1. Chiritoiu declara, in luna ianuarie 2016, ca acest proiect va aparea chiar daca unii retaileri se opun, pentru ca o astfel de tendinta de transparentizare exista in toata lumea.

Surse: Lidl s-a retras din proiectul Monitorul Preturilor

Surse: Lidl s-a retras din proiectul Monitorul Preturilor

Sursa foto: Consiliul Concurentei