Contactata de wall-street.ro, compania nu a oferit deocamdata un raspuns. Potrivit presedintelui Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, acest proiect va intra in faza de teste intr-un interval de una-doua luni. Pana acum, peste jumatate dintre companiile de pe piata au acceptat sa participe voluntar la Monitorul Preturilor, insa Consiliul Concurentei vrea sa isi ia masuri de siguranta pentru a putea obliga companiile sa participe, chiar daca ele se opun.

"Peste jumatate din companiile de pe piata participa voluntar la Monitorul Preturilor. Vrem sa ne cream baza legala prin care sa ii putem obliga pe cei care nu vor sa participe si sa furnizeze informatii", a spus Chiritoiu intr-o conferinta de presa.

Retailerul german administreaza una dintre cele mai mari retele de tip discounter din Romania, avand 192 de spatii comerciale la nivel national. Grupul a intrat pe piata romaneasca in 2011, prin preluarea a peste 100 de magazine Plus Discount. Lidl are peste 10.000 de magazine si 100 de centre logistice in 26 de tari europene, unde lucreaza 170.000 de salariati.

Presedintele consiliului concurentei a declarat ca nu va divulga deocamdata numele acestei companii, pentru ca nu vrea sa treaca la "faza naming and shaming". Chiritoiu a adaugat ca piata de retail este destul de concurentiala, insa Consiliul suspecteaza ca doua mari grupuri fac anumite intelegeri anticoncurentiale cu furnizorii lor.

Citeste si:

"Acum doi ani am amendat Selgros, Metro si Mega Image pentru ca s-au inteles intr ei cand sa faca anumite promotii astfel incat sa nu se suprapuna cu ale celorlalti. Acum, ii suspectam pe Cora si pe Carrefour de aceleasi lucruri", a adaugat el. Mai exact, autoritatea pentru Concurenta are suspiciuni ca atat Cora, cat si Carrefour, ar fi facut intelegeri cu proprii furnizori, aranjamente considerate anticoncurentiale.

Ce este Monitorul Preturilor?

Consiliul Concurentei intentioneaza sa creeze o platforma online unde vor fi afisate preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei. Prin afisarea acestor preturi, consumatorii vor putea compara si identifica magazinele cu cele mai mici preturi. Acest proiect, a carui lansare era initial programata pentru sfarsitul anului trecut, ar urma sa fie functional pana la jumatatea acestui. Pe acel site vor fi afisate preturile a unor produse alimentare din 70 de categorii, atat branduri, cat si marci private.

Site-ul va fi gestionat de Consiliul Concurentei in parteneriat cu agentia de cercetare de piata Nielsen si cu GS1, pe partea tehnica.
Prin crearea acestui instrument, Consiliul vizeaza cresterea concurentei intre retaileri si implicit scaderea preturilor. In prima etapa, va fi un program pilot care va viza doar magazinele din Capitala operate de marile retele din comertul modern, dar in viitor va fi extinsa aria de acoperire.

Potrivit informatiilor furnizate de Consiliul Concurentei, exista deja un proiect de lege, initiat recent de un grup de parlamentari, care prevede ca marile magazine sa fie obligate sa transmita Consiliului Concurentei nivelul preturilor cu amanuntul la produsele alimentare, in vederea monitorizarii evolutiei acestor preturi. Companiile care nu se vor conforma acestei obligatii ar putea fi sanctionate cu amenzi intre 20.000 si 50.000 lei.

Sursa foto: mediafaxfoto.ro