Actionarii proiectelor au varste cuprinse intre 27 si 34 de ani, fiind absolventi de facultati precum Cibernetica, Inginerie, sau Politehnica.

Ei au aflat de proiectul special wall-street.ro de sustinere a tinerilor antreprenori romani si au profitat de oportunitate. Scrie-ne si tu pe AfacereaMea@Wall-Street.ro si vei avea sansa de aparea in StartUp, rubrica citita, lunar, de zeci de mii de romani!

„In online inveti gresind”, spune Carmen Grigore (foto), managing partner Delazero.com. „La inceput, cand mergeam la conferinte, nu stiam mai nimic. Era totul nou pentru noi. Incercam sa mergem la cat mai multe si sa prindem cate ceva. Apoi, cand ne intorceam la birou, urmau sedinte interminabile si cercetari, ca sa vedem cum putem face sa ne indreptam greselile”, continua ea.

Dupa mai bine de 12 luni de sedinte, teste si incercari, diverse variante de design si idei primul proiect a aparut online - www.24shop.ro este primul produs Delazero.com, lansat pe piata in 2009. Conceptul promovat de companie era acela de mall online.

„In 2011, odata cu primirea unor premii, ne-am dat seama ca munca noastra se concretizeaza. Ca desi am plecat la drum fara un background solid in domeniu (ma refer aici la comert electronic), am ajuns sa fim din ce in ce mai buni. Asta ne-a ambitionat si mai tare si am inceput sa investim mai mult si in alte proiecte, de tip monobrand, pe care am ajuns sa le gestionam foarte bine.”, afirma Bogdan Uta, web developer la Delazero. Bogdan a venit in Bucuresti in 2009 si a renuntat la job-ul curent la acea vreme pentru a se dedica complet echipei si proiectelor Delazero.

In prezent, Delazero.com are in derulare patru proiecte - trei magazine online monobrand si unul de multibrand, pe segmentul de fashion: www.remington-style.ro, www.delonghi-store.ro, www.ottershop.ro, www.24shop.ro.

Citeste si:

Compania vrea sa isi dubleze afacerile in 2012, pana la 400.000 de euro, bazandu-se pe consolidarea proiectelor si o vizibilitate din ce in ce mai mare in piata.

„Imi aduc aminte ca la inceput nu aveam nici birouri. Lucram in birourile celeilalte firme. Noi faceam tot. Raspundeam clientilor la telefoane, mergeam la intalniri, la conferinte, faceam de toate. Prima vanzare - un televizor, a fost pe zero, nu a adus nici un profit. Acum avem proiecte de care suntem mandri si care bat recorduri. OtterShop.ro, de exemplu, a facut vanzari de peste 140.000 de euro, in mai putin de un an de la infiintare”, afirma Carmen Grigore.

In prezent echipa numara 11 angajati pe servicii interne, programare sau web-design si call center.

Principalele provocari in acest business

Provocarea cea mai mare, poate, este aceea ca nu poti incadra intr-un tipar comportamentul consumatorului, care este, probabil si din cauza crizei, foarte sceptic, si in acelasi timp atent cu ceea ce cumpara, cautand, intr-adevar, cu precadere, reducerile, considera oficialii companiei.

Este foarte greu sa iti cresti vanzarile intr-o asemenea perioada, cand cele mai mici preturi castiga in defavoarea serviciilor, astfel ca tot ce poti face este sa oferi cele mai bune servicii posibile, la un pret cat mai competitiv”.

Reprezentantii Delazero.com subliniaza ca o alta provocare este a face fata numarului din ce in ce mai ridicat de magazine online. “Daca acum 2-3 ani optiunile erau relativ limitate, acum nu mai este cazul, consumatorul putandu-se orienta spre magazinul care ii inspira cea mai mare incredere, are cel mai bun pret, etc. Lupta devine din ce in ce mai acerba, in beneficial consumatorului, pana la urma”.

Un alt aspect mentionat de actionari este cadrul legislativ care nu este nici pe departe foarte exact in ceea ce priveste comertul electronic, lasand loc destul de mult interpretarilor si asteptarilor legate de ceea ce trebuie sa se faca sau nu, ceea ce este corect sau nu.

Cum ti se pare proiectul Delazero.com si magazinele aferente? Consideri ca vor avea succes pe viitor? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.