Absolvent de Drept, Radu Tanase a inceput prin a vinde timp de un an ceasuri intr-un chiosc din Vitan Mall apartinand brandului Swatch. Ulterior a fost reprezentant de vanzari in cadrul retelei Cellini, unde cel mai scump ceas pe care l-a vandut costa 120.000 de euro.

“In domeniul vanzarilor trebuie sa fii extrem de activ si atent cu clientii tai. Deosebit de importante sunt si serviciile post vanzare, sa-l faci pe acel client sa revina”, a explicat antreprenorul, in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street, realizata de Claudiu Vrinceanu (vrinceanu.ro).

Acelasi principiu il aplica si astazi, in afacerea Calif, cele doua restaurante – Centrul Vechi si Iancului – urmand sa genereze anul acesta o cifra de afaceri de 560.000-600.000 de euro, potrivit estimarilor lui Radu Tanase.

Primul restaurant a fost deschis in urma cu trei ani in Centrul Vechi, intr-o perioada in care zona era in reorganizare.

“Erau gauri peste tot, oamenii nu mai puteau circula, afacerile dispareau una dupa alta. Nu acesta era singurul motiv, mi-am dat seama ulterior ca erau si multe erori antreprenoriale. Foarte multi au vazut in Centrul Vechi un pom laudat, insa zona poate fi foarte alunecoasa. Cea mai proasta perioada din activitatea restaurantului au fost acele momente, lumea era tentata sa ramana acasa decat sa mai iasa in Centru”, spune Tanase.

Odata finalizata modernizarea, Centrul Vechi a devenit din ce in ce mai atragator pentru proprietarii de restaurante, nume precum Dristor Kebab testand piata pe segmentul fast-food. Si Dragos Petrescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori pe zona HoReCa, a pariat pe conceptul Bun de Tot, care insa a esuat in Centrul Istoric.

“Dragos Petrescu este unul dintre oamenii care m-au influentat in acest business. Imi place ca a reusit sa transforme o carciuma intr-un restaurant in adevaratul sens al cuvantului. El a fost afectat de concurenta mare pe zona fast-food, noi am venit cu un model traditional, au venit si cei de la Dristor cu un alt model, de fast-food propriu-zis. Si cred ca i-a lipsit implicarea”, sustine Radu Tanase.

Citeste si:

In ceea ce il priveste, cea mai mare greseala pe care a facut-o a fost legata de faptul ca nu a deschis aceasta afacere mai devreme.

“Cota de piata era poate cu mult mai mare si mai este vorba de experienta pe care as fi avut-o in boom economic. Inca de la primul Calif deschis in Centrul Istoric cineva a venit sa ne propuna sa dam in franciza acest brand dupa nici 6 luni. Au venit cereri din afara Bucurestiului”, declara Tanase, care exclude insa francizarea in urmatorii doi ani.

Printre sfaturile pe care le ofera viitorilor antreprenori se numara crearea unui plan de business solid, alegerea unui spatiu care sa le permita dezvoltarea ulterioara si o buna negociere a contractelor.

“Chiria in Centrul Vechi continua sa creasca. In cazul nostru nu a crescut pentru ca am negociat bine contractele. Insa in medie chiria urca cu 10%. Un mp poate incepe de la 50 de euro si sa ajunga la 70-80 de euro”, explica antreprenorul.

Pentru anul acesta planurile de dezvoltare mai includ o unitate mobila, o investitie de 70-80.000 de euro, care le va permite celor de la Calif prezenta la diferite evenimente care au loc in Bucuresti si care pot genera o majorare a vanzarilor.

“Evenimente precum Noaptea Muzeelor sau Zilele Bucurestiului sunt deosebit de importante pentru vanzari. De exemplu, doar intr-o singura seara, de Noaptea Muzeelor, am vandut 700 de inghetate turcesti”, declara Radu Tanase.