Towers a fost infiintat in 2007, in ultimii ani extinzandu-si competentele in domeniul serviciilor de adminstrare imobiliara. Pentru 2010, planurile companiei vizeaza extinderea portofoliului de clienti la un numar de 250 de apartamente si 50 de terenuri.

"Initial am vazut acest business ca fiind unul specializat in consultanta imobiliara, un proiect ambitios pe piata de property management", explica Ortansa Dumitru.

Cu o experienta de peste sase ani acumulata in domeniul dezvoltarii imobiliare din Romania, alaturi de mari fonduri de investitii, ea a ales sa se concentreze pe drumul antreprenoriatului. Echipa de consultanti a Towers Group se ocupa de operatiunile zilnice aferente administrarii proprietatilor clientilor.

"Schimbarea dinamicii vietii si modul in care proprietarii de imobile - persoana fizica sau grup de investitii – doresc sa isi gestioneze proprietatile sunt doua din premisele care m-au determinat sa consolidez proiectul. In acest moment exista fond locativ suficient atat in Bucuresti, cat si in celelalte mari orase ale tarii, iar Romania intelege si adopta necesitatea serviciilor de property management", declara sefa companiei.

Toate serviciile Towers sunt indeplinite prin parteneriate cu diferite institutii precum ambasade, banci, firme de paza, case de avocatura, consultanti financiari, birouri de arhitectura, firme de design peisagistic, tehnicieni, firme de curatenie, companii specializate in mutari si relocari, companii de intretinere piscina etc.

Initial, firma a castigat cateva contracte mici, deoarece antreprenoarea era ocupata si cu job-urile avute in perioada respectiva, la Urbagasa International, ca CEO si in 2008 la Copper Beech, ca senior manager corporate affairs.

Investitia in Towers Grup s-a ridicat la circa 60.000 euro, din care 10.000 euro au fost alocati cursurilor de specialitate si 48.000 achizitionarii de echipamente si materiale de curatare.

In 2007, firma a fost foarte profitabila, dupa cum spune Dumitru si, chiar si in 2008, bilanturile au iesit pe plus. "Am avut afaceri de aproape 70.000 euro in 2007, iar in urma cu doi ani de 50.000."

Insa anul trecut, cifra de afaceri a companiei a stagnat, pe fondul situatiei negative care a caracterizat sectorul de real estate, profund afectat de criza.

"Piata de property management este strans legata de cea de real estate. Lipsa banilor a intarziat finalizarea proiectelor, iar unii dezvoltatori s-au vazut nevoiti sa renunte la anumite proiecte si, implicit, asta ne-a afectat si pe noi. Exista insa si cazuri in care au fost finalizate mai multe cladiri de birouri; insa acestea sunt goale la ora actuala", arata Ortansa Dumitru.

Din cauza masurilor anuntate de guvern si a situatiei generale economice din tara, grupul Towers va fi nevoit sa faca reduceri de costuri si va renunta la doi dintre angajati, astfel ca echipa va fi formata doar din 10 salariati.

"Vom incerca sa ne gestionam cat mai bine, sa facem economii, si, chiar daca ne-ar ajuta sa marim portofoliul de clienti, este foarte probabil ca acestia sa se lase asteptati. Din al patrulea trimestru al lui 2011 speram ca piata isi va reveni. In acest an insa, presiunea asupra preturilor practicate va fi mai mare, iar clientii vor dori tot mai multe beneficii incluse in acelasi pret", sustine cea care a infiintat in urma cu trei ani compania.

In momentul de fata, Towers are 27 de contracte lunar. "Intrucat ne dorim sa le reinnoim, incercam sa oferim conditii mai flexibile clientilor nostri, diverse pachete cu diferite oferte incluse in ele etc."

Clientul Towers Grup, dupa cum arata sefa companiei cu acelasi nume, este o persoana ocupata, care cunoaste valoarea banului si intelege ca, "in loc sa isi petreaca doua ore la sedinta cu administratorul blocului sau cautand un instalator bun atunci cand i se sparge o teava in cladire, mai bine se ocupa de afacerea lui si apeleaza la noi pentru restul problemelor".

Curatarea unui apartament de doua camere poate costa pana la 250 lei, in acest pret fiind incluse si serviciile de curatare pentru baie, bucatarie, debara si balcon, iar pentru un spatiu de birouri de 100 metri patrati, intre 500 si 700 lei.

Dintre planurile viitoare ale companiei fac parte realizarea unei campanii de PR prin care imaginea Towers sa devina tot mai vizibila atat in randul comunitatilor de romani plecati in strainatate cat si, de asemenea, in comunitatile de expati din tara.

"Sunt foarte multi greci, italieni, englezi sau spanioli in Romania, familiarizati cu tipul de servicii pe care noi il furnizam. In acest sens, vom elabora impreuna cu agentia de PR cu care lucram o strategie pe care s-o implementam in urmatoarea perioada", afirma Ortansa Dumitru.

In plus, Towers are ca obiectiv si deschiderea unei sucursale la Timisoara.