Ferrovial si partenerii sai au cumparat BAA acum sase ani, pentru 4,3 miliarde lire sterline platite in capital, si au derulat de atunci investitii de 500 milioane lire la companie, scrie Mediafax.

Grupul spaniol are de incasat in acest an dividende de 240 milioane lire (aproximativ 300 milioane euro) de la BAA, astfel ca investitiile totale de capital la compania britanica totalizeaza aproximativ 4,5 miliarde lire (5,7 miliarde euro). Valoarea de piata presupusa de tranzactia cu fondul suveran din Qatar este similara sumei rezultate din acest calcul.

Asemanarea celor doua sume mascheaza insa declinul profond al afacerilor BAA in primii trei ani de cand se afla in portofoliul Ferrovial, marcati de scaderea puternica a traficului in aerogarile operate de companie din cauza crizei financiare mondiale, noteaza FT.

"Din 2006 pana acum au creat zero valuare, iar ceea ce astazi pare o iesire grozava se datoreaza numai faptului ca acum trei ani erau pe minus", comenteaza un analist financiar londonez.

Citeste si:

Ferrovial si-a redus in ultimii ani participatia la BAA la numai 49% si a anuntat vineri ca va vinde inca 10%. Alti doi parteneri care au participat la achizitia din 2006, Britannia Airport Partners si GIC Singapore, vor vinde catre Qatar cate 5% din BAA. Fondul suveran al emiratului va controla astfel 20% din actiunile companiei.

Operatorul de aeroporturi avea la sfarsitul lunii iunie o datorie neta de 11 miliarde lire sterline (14 miliarde euro). Ferrovial a precizat ca nu are intentia sa iasa din actionariatul BAA, dar nu a exclus ca ar putea sa renunte la o parte actiuni. Grupul spaniol va detine 39% din BAA dupa finalizarea tranzactiei cu Qatarul.
Qatar Investment Authority, compania mama a Qatar Holding, s-a pozitionat recent ca un important investitor in infrastructura si a cumparat actiuni la gigantul minier Xstrata si grupul petrolier Shell.

Pe langa Heathrow, BAA mai detine aeroporturile de la Glasgow, Aberdeen, Southampton si Stansted si a vandut aerogarile Gatwick si Edinburgh dupa preluarea de catre Ferrovial, pentru a obtine aprobarea autoritatilor pentru concurenta. Compania are un proces cu autoritatile pentru aeroportul Stansted, dupa ce Comisia Concurentei din Marea Britanie a dispus vanzarea unitatii.

Sursa foto: heathrowairport.com