Iordache (foto) a fost convocat din nou la audieri, sambata dimineata, aceastea durand cateva ore. In urma audierilor, procurorii anti-coruptie au decis sa emita o ordonanta de retinere de 24 de ore pentru omul de afaceri, scrie Mediafax.

Nelu Iordache a fost dus in arestul Politiei Capitalei si urmeaza sa apara in fata unui judecator al Tribunalului Bucuresti in cursul zilei de duminica, ordonanta de retinere expirand in 2 decembrie, dupa ora 18.00, au mai precizat sursele citate.

Procurorii s-au sucit

Initial, Nelu Iordache a fost audiat in noaptea de joi spre vineri, saptamana trecuta, timp de aproape sase ore, la Directia Nationala Anticoruptie (DNA), urmand sa fie cercetat in libertate in dosarul privind posibile deturnari de fonduri. In acelasi dosar ar fi vizate alte sase persoane.

Potrivit surselor citate, Nelu Iordache s-a asociat cu firme portugheze pentru lucrarile la segmentul de autostrada Arad-Nadlac, iar din cauza unor nemultumuri aparute in privinta lucrarilor, acestea ar fi sesizat mai multe institutii, printre care si Comisia Europeana.

Un raport al Departamentului pentru Lupta Antifrauda arata ca Nelu Iordache, care detine si compania Blue Air, si Romstrade au deturnat sase milioane de euro din fondurile europene destinate constructiei autostrazii Nadlac-Arad, omul de afaceri utilizand doua milioane de euro pentru achizitionarea unui avion Boeing 737.

Tot din banii pentru autostrada, un asociat al lui Iordache ar fi cumparat terenuri in localitatea Adunati Copaceni, unde dorea sa realizeze un aeroport.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a reziliat recent contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, incheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, controlata de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor.

Directorul general al CNADNR, Mircea Pop, declara pentru ca motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de intarzierile in executie, proiectul fiind in prezent la stadiul de 20%, fata de 70%, cat ar fi fost indicat.

Pop adauga ca exista si alte motive pentru rezilierea contractului. "Este un complex de imprejurari, mai amplu", preciza seful CNADNR.

Premierul Ponta afirma anterior ca proiectul de constructie a autostrazii Arad-Nadlac, finantat si de catre Uniunea Europeana, a fost licitat in conditii considerate de Comisia Europeana ca fiind gresite, astfel ca este posibila rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii.

Ridicari de documente si calculatoare

Procurorii anticoruptie au ridicat documente, calculatoare si laptopuri de la sediul din Bucuresti al firmei Romstrade detinuta de Nelu Iordache, unde continua perchezitiile intr-un dosar privind posibile deturnari de fonduri, au declarat, pentru Mediafax, surse judiciare.

Perchezitiile au inceput joi dimineata, la sediul firmei fiind prezent si omul de afaceri, insotit de avocatul sau. Ulterior, Nelu Iordache ar urma sa fie dus la Directia Nationala Anticoruptie (DNA), pentru audieri.

Dosarul vizeaza posibile deturnari de fonduri in cazul lucrarilor la autostrada Arad-Nadlac.

Potrivit surselor citate, Nelu Iordache s-a asociat cu firme portugheze pentru a realiza segmentul de autostrada Arad-Nadlac, iar acestea ar fi sesizat mai multe institutii, printre care si Comisia Europeana, din cauza unor nemultumuri aparute in privinta lucrarilor.

Sursele citate au precizat ca prejudiciul in acest caz ar fi de aproximativ sase milioane de euro.

Citeste si:

Un raport al Departamentului pentru Lupta Antifrauda arata ca Nelu Iordache, care detine si compania Blue Air, si Romstrade au deturnat sase milioane de euro din fondurile europene destinate constructiei autostrazii Nadlac-Arad, omul de afaceri utilizand doua milioane de euro pentru achizitionarea unui avion Boeing 737.

Un raport al Departamentului pentru Lupta Antifrauda arata ca Nelu Iordache si compania Romstrade au deturnat 6 milioane de euro din fondurile europene destinate constructiei autostrazii Nadlac-Arad, Iordache utilizand 2 milioane de euro pentru achizitionarea unui avion Boeing 737.

Tot din banii pentru autostrada un asociat al lui Iordache ar fi cumparat terenuri in localitatea Adunatii Copaceni unde dorea sa realizeze un aeroport.

DLAF sustine ca aceste cheltuieli nu puteau fi realizate legal deoarece nu aveau legatura cu constructia autostrazii.

Romstrade a fost fondata in anul 1994, capitalul social subscris si varsat al societatii Romstrade, de 16.151.800 lei, fiind repartizat celor doi asociati, respectiv 76% presedintelui firmei Nelu Iordache si 24% lui Gheorge Cruceru.

Din grupul de firme controlat de Nelu Iordache fac parte mai multe companii, cele mai importante fiind Romstrade si operatorul aerian low cost Blue Air.

Unul dintre cele mai importante contracte adjudecate in 2011 de Romstrade viza constructia primului lot si a drumului de legatura al tronsonului de autostrada Nadlac-Arad, in asociere cu Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro.

Totodata, Ministerul Dezvoltarii anunta ca a atribuit unor asocieri din care face parte Romstrade contracte de modernizare a drumurilor judetene din Prahova, Giurgiu, Ilfov, Arad si Bihor, derulate prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii. Astfel, Romstrade si Primacons ar urma sa modernizeze drumurile din Prahova, Giurgiu si Ilfov pentru 781,4 milioane lei si pe cele din Arad si Bihor cu 527,2 milioane lei, fara TVA.

Romstrade a inregistrat, in 2011, un profit de 2,6 milioane de euro, adica jumatate din cel obtinut in 2010, potrivit Forbes Romania. In urma cu doi ani, cifra de afaceri a companiei era de 134 milioane de euro.

In 2009, Romstrade era cel mai mare constructor local, avand un profit de peste 31 milioane de euro si o cifra de afaceri de 268 milioane de euro.
In 2011, Romstrade avea, potrivit datelor depuse la Ministerul Finantelor, 1.623 de salariati.

Nelu Iordache a figurat in editia 2011 a Topului Forbes 500 Miliardari pe locul 28, cu o avere de 150 milioane de euro.